Kan man sige nej til at sidde i bestyrelsen?

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Kan man sige nej til at sidde i bestyrelsen?

Indlægaf Lis » 1/04/2014 21:22

--
Senest rettet af Lis 20/06/2018 05:08, rettet i alt 1 gang.
Lis
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 29/08/2009 07:31
Geografisk sted: Svendborg

Re: Kan man sige nej til at sidde i bestyrelsen?

Indlægaf sfb » 5/04/2014 10:53

Hej Lis
Du skriver i et anden indlæg at det er dig som er Adm.
Så på dit spørgsmål om du kan sige nej tak til at værre en del af bestyrelsen ? Som jeg læse det er der ingen sort eller hvidt svar på det !
Hvad siger jeres vedtægter ? Har i standart vedtægter så kan alle ikke værre en del bestyrelsen og det må også fremgå hvor mange der skal underskrive for at tegne A/B.
Hvis jeg var dig ville jeg skrive til Løvendahl privat via mail på denne side (han er nu advokat i et firma i København).
mvh.
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Kan man sige nej til at sidde i bestyrelsen?

Indlægaf Lis » 8/04/2014 22:43

Hej sfb!

Mange tak for dit svar, og beklager, jeg først svarer dig nu, men jeg har haft rigtig travlt.

Jeg er klar over nu, at de problemer vi har i foreningen, skal overlades til professionelle, - det er ikke noget, jeg eller andre i foreningen, kan klare selv. Så bliver det blot til lappeløsning ovenpå en anden lappeløsning.

Det var nu ikke mig, der evt. ikke ville være medlem af bestyrelsen, jeg er ikke automatisk medlem, idet jeg fungerer som adm.

Jeg har skrevet til Løvendal, som har henvist til en advokat, som kan hjælpe. Løvendal er ikke i advokatfirmaet mere. Advokaten, han henviste til, har jeg skrevet til i dag.

Jeg har også været hos et større revisionsfirma i dag, som administrerer mange ABF'er her i området, - og der fik jeg rigtig gode svar på alle mine mange spørgsmål.

Jeg mener, foreningen skal administreres udefra, også fordi jeg er kørt så træt i alt, hvad der har med andelsbolig og andelshavere at gøre.

Så det er, hvor jeg er lige nu.

Jeg lærte en del nye ting i dag, og fik ret i mange andre ting, som er til livlig debat i foreningen, - og jeg forlod revisionskontoret meget klogere.

Nu skal der samles op, rettes ind efter ny lovgivning fra 2014, og ønskes dette ikke i foreningen, - så opgiver jeg hvervet 100% som adm., og helt uden sværdslag.

Måske bliver det så min tur til bare at være en små-kontrær, ligeglad beboer med hovedet under armen og armene ned langs siden!!! :-)


Mange hilsner

Lis
Lis
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 29/08/2009 07:31
Geografisk sted: Svendborg


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster