Bestyrelsens valg af Håndværkere

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Bestyrelsens valg af Håndværkere

Indlægaf Wolfie » 22/04/2004 04:28

Først vil jeg takke Jens Arentoft for svar på mine 2 tidligere spørgsmål.

Dette drejer sig om at jeg er medlem af bestyrelsen i min Andelsboligforening og har heftig diskussion med en af de andre angående følgende ..........
Vi skal igang med at renovere Facaden på hele ejendommen, vinduer o.a
( 17 opgange ), situiationen er så den at en af de andre bestyrelses medlemmer vil have et bestemt Firma til at stå for det hele, hvad jeg & et par andre ikke er enige i. Grunden er bl.a at vi ikke mener at det Firma er stort nok til at håndtere så stor en opgave, men også især fordi Firmaet ejes af det pågældende bestyrelsesmedlems venner og at hendes mand arbejder i Firmaet, jeg synes ikke at man kan " ansætte " venner / familie til et bestyrelsesmedlem til sådanne opgaver.
Jeg har tænkt mig at tage emnet op på næste bestyrelsesmøde og en gang for alle stoppe denne heftige diskussion, men vil først lige høre om der er nogle regler mht. dette ?

Med Venlig Hilsen
Sanne
Wolfie
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 1/04/2004 16:04
Geografisk sted: københavn

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 22/04/2004 15:30

Følgende fremgår af normalvedtægtens § 31: "Et bestyrelsesmedlem må ikke deltage i behandlingen af en sag, såfremt han eller en person, som han er beslægtet eller besvogret med eller har lignende tilknytning til, kan have særinteresser i sagens afgørelse."

Dette fortæller meget præcist hvad problemet er. Valget kan meget nemt blive styret af særinteresser og ikke af hvad der er i foreningens interesse. Det kan næppe være rigtigt at det bedste firma i Danmark er det firma som bestryelsesmedlemmets mand arbejder i.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Tak

Indlægaf Wolfie » 23/04/2004 02:58

Hej Jens.

Tusind tak for dit svar, jeg regnede også med at det ikke kan være efter reglerne at ansætte et firma hvori et Bestyrelsesmedlem har personlige interesser. Vi har valgt et andet firma, men den pågældende person er
pga. dette blevet meget negativ og direkte uforskammet overfor os der ikke stemte på det firma. Jeg besluttede så at jeg vil tage sagen op på næste møde, men ikke uden at vide hvordan loven er og kunne argumentere for det, derfor er jeg taknemlig for din hjælp.

Venlig Hilsen
Sanne :smile50:
Wolfie
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 1/04/2004 16:04
Geografisk sted: københavn


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron