Formanden bryder egen vedtægt osv.

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Formanden bryder egen vedtægt osv.

Indlægaf gulkings » 24/05/2004 20:15

----
Senest rettet af gulkings 19/07/2004 10:29, rettet i alt 1 gang.
gulkings
 

Indlægaf Andels And » 24/05/2004 21:19

Svaret ligger i jeres vedtægter. Formanden er nok valgt et år ad gangen. I jeres vedtægter står der formentlig noget om ekstraordinær generalforsamling der kan afholdes når f.eks et flertal af bestyrelsen ønsker det. Punktet kan være mistillidserklæring. Administatoren kan også afskaffes efter afstemning...men grunderne skal foreligge.

Det er nok bedst at skriftlig indkalde formanden og administator til bestyrelsesmøde for at få evt forklaringer til jeres spørgsmål før xgf.

Det er lidt besværlig at takle emner som forandringer uden tilladelse mens han er formand...men igen det er formentlig imod vedtægterne og kunne teoretisk set føre til eksklusion

Jeg skal også sige at jeg personlig finder køb af pc/mobil lidt unødvendig for bestyrelsesarbejde og det kan godt være at bestyrelsen som helhed kan kritiseres af andelshavere hvis dette er ikke blevet informeret overfor andelshavere gennem bestyrelsesreferat!!! Det er bare min mening. :smile7:

Held og lykke og husk at holde forum opdateret!!!
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf gulkings » 26/05/2004 22:24

Andels And skrev:Svaret ligger i jeres vedtægter. Formanden er nok valgt et år ad gangen. I jeres vedtægter står der formentlig noget om ekstraordinær generalforsamling der kan afholdes når f.eks et flertal af bestyrelsen ønsker det. Punktet kan være mistillidserklæring. Administatoren kan også afskaffes efter afstemning...men grunderne skal foreligge.

Det er nok bedst at skriftlig indkalde formanden og administator til bestyrelsesmøde for at få evt forklaringer til jeres spørgsmål før xgf.

Det er lidt besværlig at takle emner som forandringer uden tilladelse mens han er formand...men igen det er formentlig imod vedtægterne og kunne teoretisk set føre til eksklusion

Jeg skal også sige at jeg personlig finder køb af pc/mobil lidt unødvendig for bestyrelsesarbejde og det kan godt være at bestyrelsen som helhed kan kritiseres af andelshavere hvis dette er ikke blevet informeret overfor andelshavere gennem bestyrelsesreferat!!! Det er bare min mening. :smile7:

Held og lykke og husk at holde forum opdateret!!!


---
Senest rettet af gulkings 19/07/2004 10:33, rettet i alt 1 gang.
gulkings
 

Indlægaf Havshoei » 27/05/2004 12:50

Hvis formanden er valgt på en generalforsamling er det kun en generalforsamling, der kan afsætte ham.

Mht. til resten kan jeg kun sige, at hvis jeg boedede i en andelsforening, hvor dele af bestyrelsen forsøgte at presse en formand til at gå af, vel og mærke en formand der er valgt på en generalforsamling, ville jeg blive arrig. Der er jo talt om et kup!

Hvis en bestyrelse uanset grunden ikke kan få det til at fungere, skal det fremlægges for resten af foreningen på en (x-)generalforsamling hvor der argumenteres for holdningerne og så må generalforsamlingen træffe en beslutning.

Foreningen skal jo også fungere efterfølgende uden mudderkastning og halve sandheder :smile7:
Havshoei
Novice
Novice
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2/04/2004 16:03
Geografisk sted: København N


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron