Bestyrelsens kompetance

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Bestyrelsens kompetance

Indlægaf anja » 18/06/2004 11:26

Har bestyrelsen tilladelse/bemyndigelse til at kontakte tidligere fremlejer og byggesagkyndig paa foreningen vedr. en udvendig vandskade som blev meldt flere aar tilbage til bestyrelsen uden at informere andelshaver derom? og uden at at bestigtige lejligheden?

Hertil skal det naevnes at bestyrelsen er ved at indsamle material til en eksklusion.

I min andelsforening har bestyrelsen gjort dette og forst langt inde i forlobet involveret administrator og andelshaver.
anja
Novice
Novice
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9/06/2004 17:47

Indlægaf HansL » 18/06/2004 13:07

Hej Anja,

Man kan formentlig ikke sige, at bestyrelsen ikke har lov til at kontakte de personer, nu nævner.

Noget andet er, om det er det mest hensigtsmæssige, og her gælder den sædvanlige fremgangsmåde, hvis man er utilfreds med den måde bestyrelsen udfører sit hverv på: Sig det på generalforsamlingen og foreslå eventuelt nogle andre personer som kandidater til bestyrelsesposterne.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf anja » 18/06/2004 16:18

Tak for din henvendelse. Hertil skal det siges at bestyrelsen - eller rettere et medlem er igang med at indsamle materiale til en eksklusion paa baggrund af denne vandskade som er en udvendig skade fra overboens terrasse. En mail er blevet sendt rundt til tidligere lejere og byggesagkyndig med lose paastande om andelshaver uden at andelshaver er informeret. Den nye bestyrelsen har ikke engang beset lejligheden til dags dato paa trods af opfordring fra andelshaver.

Kan bestyrelsen virkelig berretiget rette saadanne henvendelser udenom administrator og dermed anklage andelshaver for misvedligeholdesle i en sag som rent faktisk er foreningens ansvar? og hvor bestyrelsen ikke engang har beset lejligheden?
anja
Novice
Novice
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9/06/2004 17:47

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 18/06/2004 17:57

Det er fint hvis bestyrelsen arbejder grundigt med sagerne og indsamler oplysninger til belysning af sagen. Jeg ser ikke noget problem i at de kontakter relevante personer, men der bør ikke fremsættes udokumenterede påstande.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf anja » 21/06/2004 10:17

Jeg er enig i at en bestyrelse selvfolgelig har ret til at indsamle information fra fagfolk og i dette tilfaelde lejere. Det jeg ikke er enig i er fremgangsmadden hvor bestyrelsen gaar bag ryggen paa andelshaver og indsamler informationer. I den paagaeldende sag har den nye bestyrelsen ikke engang set lejligheden for de begynder deres sag mod andelshaver, ej heller har de anerkendt dere eget ansvar i sagen men paalaegger hele ansvaret paa andelshaver paa trods af at der er tale om en udvendig skade som folge af nedsivning af vand fra overboens terrasse.
Jeg ville blot hore om andre andelshavere har vaeret ude for samme situation og hvad en administrator mener om sagen

Endnu engang tak for dette forum
:smile7:
anja
Novice
Novice
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 9/06/2004 17:47


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 4 gæster