plankeværk

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

plankeværk

Indlægaf kanselv » 26/09/2004 14:24

hej
en nybygget forening bestående af 15 andele fordelt på 5 sammenbyggede huse,
her har man sat plankeværk op inde på egen grund eller som det hedder det man har brugsret til, i 2 af boligerne,
fordi hækken ikke er oppe endnu,og da det er en bøgehæk, varer det jo mange år inden den er så høj at man kan sidde ugeneret i sin have, nu siger bestyrelsen at det skal fjernes da det ikke er lovlig at sætte plankeværk op,vi har spurgt dem hvor det står at man ikke må sætte plankeværk op,til får vi svaret det må man ikke,
vi bruger normal vedtægterne og vi kan ikke finde noget om at der skal spørges om at sætte plankeværk op,
er der nogen her det har et godt bud hvad vi skal gøre,eller fortolker vi reglerne forkerte, vi tænker her på §erne
Venligst Kanselv
kanselv
Novice
Novice
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 15/07/2004 18:14

Indlægaf HansL » 26/09/2004 22:35

Bestyrelsen har pligt til at oplyse, hvilke love eller regler det er, I overtræder. Eller om det bare er fordi bestyrelsen synes, det ikke er pænt. Det kan de muligvis have ret i, men hvis der ikke er vedtaget nogle regler om det, så vil jeg mene, at I har lov til at lave de pågældende hegn.

I et fællesskab som jeres kan det naturligvis være hensigtsmæssigt, at man følger nogle fælles retningslinier for hvordan hegn skal udformes. I bør derfor snarest muligt få vedtaget nogle regler. Og som andelshaver har I jo indflydelse på hvordan reglerne skal være.

Held og lykke.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf kanselv » 28/09/2004 10:37

HansL skrev:Bestyrelsen har pligt til at oplyse, hvilke love eller regler det er, I overtræder. Eller om det bare er fordi bestyrelsen synes, det ikke er pænt. Det kan de muligvis have ret i, men hvis der ikke er vedtaget nogle regler om det, så vil jeg mene, at I har lov til at lave de pågældende hegn.

I et fællesskab som jeres kan det naturligvis være hensigtsmæssigt, at man følger nogle fælles retningslinier for hvordan hegn skal udformes. I bør derfor snarest muligt få vedtaget nogle regler. Og som andelshaver har I jo indflydelse på hvordan reglerne skal være.

Held og lykke.

Hej HansL
det er ikke hegn der står mellem haverne, men derimod noget der er sat op i egen have,der skal man vel ikke have nogen fælles regler, det vil vel komme til at virke lidt akavet hvis nogen skulle bestemme hvordan feks. min have skal se ud, man kan vel sige at når hækken er oppe, så kan du ikke se plankeværket mere??
Venligst Kanselv
kanselv
Novice
Novice
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 15/07/2004 18:14

Indlægaf HansL » 28/09/2004 11:06

Der kan sagtens lægges begrænsninger på, hvordan de enkelte beboere må indrette deres haver. Må man f.eks. asfaltere den osv. Som jeg skrev, er det andelshaverne selv der bestemmer, om der skal være nogen fælles regler og hvordan de skal være. Jeg tror det vil være en fordel med et vist minimum af regler. I bestemmer selv niveauet.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster