Chikane fra bestyrelse?

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Chikane fra bestyrelse?

Indlægaf Daniel » 23/12/2004 01:08

Hej.
Efter min kæreste og mig fandt ud af at vi gerne ville bo sammen, sådan fo alvor flyttede vi fra hendes ejer lejlighed til mig andels lejlighed. jeg har boet her i 3 år her til december og vi har boet her sammen i godt 2½ måned. Det har stort set ikke været andet end problemer. Der har været en masse med køkken og bad ( de to rum som gerne skal være iorden når man nu ikke længere er ungarl :) ) og det ene med det andet. Køkkenet har vi så nu gang i en større juridisk slåskamp fordi der har været en masse fejl og mangler. Herunder den primære; nemlig et afløbsrør til køkkenvasken. - For det er da klart nemmest at smide det op under loftet i kælderen, end det er at smide det op i køkkenet hvor det hører til. Det skal lige indskydes at vi faktisk ikke er klar over at det her rør er blevet sat op i kælderen . da vi naive og dumme som vi åben er, tror at et køkken til 100000 er noget der har en kvalitet der tilsvarer prisen, men ak, sådan skal det ikke være. En dag har næst formanden åbenbart været ude på sin sædvanlige -lad-os-nu-se-hvad-folk-har gjort-forkert-tur og opdager så det her rør. Han mener så tilsyneladende ikke at han skal komme til os og snakke, direkte med os, men derimod at han skal bruge sin plads i bestyrelsen til at få den tilknyttede advokat til at sende os en meget ubehageligt brev om at hvis det ikke er bragt iorden inden en given dato ( 8 dage fra brevets datering ) vil der i første omgang blive tilkaldt en vvs´er og vi vil blive opkrævetdet han koster og hvis vi ikke vil betale, så ville vi ryge ud. Tak for kaffe. - Fornuftige og voksne som vi nu selv mener vi er, tager vi pr. brev fat i den tilknyttede advokat og forklarer ham sagerne og at vi ligger i tvist med det her køkkenfirma, der har sat røret op. De vil ikke lave det om før de får deres sidste penge ogvi vil ikke betale for noget der ikke er færdig. Klassisk. Dagene går og vores egen advokat bliver så taget med ind i det for ligesom at rådgive og gøre ved , hvilket jo er en langsommelig process, så meget sker der ikke ved det...
Min kæreste kommer så hjem og finder at køkkenet sejler i vand og vores 1½ måned gamle opvaske maskine til forfærdiligt mange penge står og laver underligt lyde, den er nemlig igang med at sikre at der ikke kommer vand ud (?) hun ringer så til mig og jeg får hende så til at slukke for hele køkkenet, og komme og hente mig fra arbejde så jeg kan komme hjem og kigge på det. efter en lille ½ times endelig optørren og rumsterren kommer jeg frem til at den tidprogramerede vaskemaskine har fået spyttetfor meget tøj fnuller med ud i afløbet, der så er blevet stoppet og hartvunget vand den forkerte vej i opvaskemaskinen og ud over gulvet og resten af køkkenet. Da vi som det næste ansvarlige skridt, får fat i den "lokale" bestyrelses medlem, og sætter hende ind i sagen, nikker hun og siger, at det er fint og godt, og at hun lige vil give lyd videre til formanden, når han kommer hjem fra arbejde. Det er han så åbenbart kommet da vi lige har været oppe i lejligheden for at ordne nogle ting inden vi skal ud af døren. Så vi møder de to og får så lige snakket igennem hvordan og hvorledes og spørger ham så ( det skal nok lige indskydes at der også var vand i kælderen og det så meget ud som om at det var trukket igennem gulvet) hvad han mener der er årsagen hvortil han svarer " det er den vvs´er der skulle reperere det ulovligt installerede rør". Her bliver vi begge mundlamme. For vi har absolut INTET hørt om en vvs´er der skulle komme og lave noget. Vi har intet hørt videre i sagen og var i den gode tro at evt. svar ville komme fra den tilknyttede advokat til boligforeningen. men nej, Næstformanden havde åbenbart taget sageni egen hånd og havde bestilt vvsér til at blænde afløbet af - UDEN - at fortælle os det, med det resultat at de 20 liter vand eller hvor meget det nu drejer sig omen vaske maskine skal bruge er blevet uligeligt fordelt ud over køkken og kælder. Næstformanden mente dog at det ville være over stregen at hyre en låsesmed, til at komme ind i lejligheden for at pille et halvt køkken ned og ændre rør føring - IGEN - uden at fortælle os noget.
- Chokerende -
det er nu en smule svært at få følelserne ned på skrift og kan da osse være at jeg har glemten ting eller to, eftersom at det er sket her til aften :( men det er nu min plan at følge historien op, når vvs´eren komer imorgen for at vurdere om han har plasket vand nok rundt i vores køkken og der er suget nok i etagen til at den skal skiftes og vi så ikke kan bo her i et par måneder. Føj for helvede siger jeg bare.
Daniel
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23/12/2004 00:39

Indlægaf Thomas Heie Nielsen » 6/01/2005 16:42

Surt show ...

Jeg krydser fingre for jer!

... og glæder mig til at høre næste kapittel, samt om at i forhåbentlig for banket noget fornuft ind i jeres bestyrelse.
Hilsen

Thomas Nielsen
Thomas Heie Nielsen
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 1/03/2004 15:47


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster