Afstemning på generalforsamling udenfor dagsordenen

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Afstemning på generalforsamling udenfor dagsordenen

Indlægaf KMC » 6/09/2005 22:20

Er det muligt at stemme et bestyrelsesmedlem ud af bestyrelsen ved en generalforsamling når punktet ikke er på dagsordenen og hvis der ikke er skrevet referat af mødet er det så gyldigt?
KMC
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3/09/2005 21:47

Indlægaf kandidat » 7/09/2005 01:09

Jeg vil umiddelbart ikke mener at en generalforsamling kan beslutte noget der ikke har været på dagsordnen, heller ikke at fratage et bestyrelsesmedlem retten til at sidde i bestyrelsen. Om en generalforsamling er "lovlig" hvis der ikke bliver taget referat ved jeg ikke.
-Kandidat-

-Har du har læst vedtægterne?-
kandidat
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19/03/2005 02:35

Indlægaf christian K » 7/09/2005 12:39

Når du skriver at punktet ikke er på dagsordenen, mener du så at vedkommende ikke er på valg eller der slet ikke er valg til bestyrelsen?
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf Peter » 8/09/2005 22:50

Beskrivelsen lyder også lidt sær. Man har vel ikke haft en særskilt beslutning om at smide et bestemt bestyrelsesmedlem ud af bestyrelsen?

En bestyrelse må leve med de bestyrelsesmedlemmer, der er blevet valgt. Måske rummer vedtægterne bestemmelser om eksklusion, men ellers har bestyrelsen blot at respektere de valg, som generalforsamlingen har foretaget - herunder valg af bestyrelsesmedlemmer.

Og jeg er helt enig med de andre i, at en generalforsamling ikke kan træffe beslutninger, hvis det ikke har været på dagsordenen.
Peter
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 328
Tilmeldt: 15/02/2005 13:20


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron