Andelskronen

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Andelskronen

Indlægaf bob » 15/10/2005 19:57

Til vores ordinære generalforsamling der holdes i denne uge har bestyrelsen forslået at andelskronen bliver fordobbelt.
Hvis man ikke har stillet forslag om andet, kan man så kun stemme om bestyrelsens.
Så det enten bliver vedtaget eller forkastet.
Ville man på generalforsamlingen kunne forslå en anden andelskrone der evt. ikke var så høj?

VH Bob
bob
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15/10/2005 19:48

Indlægaf Andels And » 16/10/2005 10:20

Ja, andelskronen er op til debat på generalforsamlingen.

Er du i tvivl kan du allerede nu stille et andet forslag så alle i forening er parat til at diskutere emnet. (hvis der tidsfristet er ikke udløbet)
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf bob » 16/10/2005 12:38

Jeg mener at vi før har diskuteret, hvor andelskronen skulle være på selve generalforsamlingen, men nu har jeg fået at vi at det var 'ulovligt' der skal stilles forslag 8 dage før som der står i vores vedtægter, der skal med forslag.
Vores vedtægter der er standardvedtægter,
Siger under generalforsamling.
Stk. 3 Forelæggelse af årsregnskabet, forslag til værdiansættelse og evt. revisionsberetning samt godkendelse af årsregnskabet og værdiansættelse.
bob
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15/10/2005 19:48

Indlægaf Andels And » 16/10/2005 13:37

Er tidsfristet udløbet?

Jeg kan kun tale for proceduren hos os. Vi, i bestyrelsen, stiller forslag med grundlag i budget og evt hensættelser med øje på fremtidige eller aktuelle forbedringsarbejde (m.m). Hver år er der en eller flere der er uenig...hvorfor ikke!

På en af vores generalforsamlinger var ikke alle tilfreds med bestyrelsens forslag og der blev hensat lidt mindre efter lidt debat og stemt igennem med simpel flertal.

Det er meget ufleksibel af bestyrelsen på denne punkt (ikke med almindelig forslag) da hvis andelskronen forslag bliver stemt ned - hvad så???! Indkalder til ekstraGF? Sikker en spild af tid.
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf bob » 16/10/2005 14:07

Ja tidsfristen er udløbet.
men det kommer bag på mig at man nu forlanger at vil man forslå andelskronen anderledes, skulle det stilles som forslag 8 dage før.

Forøvrigt tak for de hurtige svar.
VH Bob
bob
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 15/10/2005 19:48


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron