Lovbryder

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Lovbryder

Indlægaf Globetrotter » 17/11/2005 10:39

Hvad gør man til en generalforsamling, hvis en person - som den eneste - stiller op som formand, og vedkommende ikke selv har overholdt reglerne i andelsboligforeningen. I dette tilfælde gælder det en manglende tilladelse til opsætning af tagvindue. Vedkommende er gentagne gange blevet gjort opmærksom på den manglende tilladelse.
Hvad kan generalforsamlingen gøre?
Globetrotter
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3/05/2004 13:30

Indlægaf ktb » 17/11/2005 11:58

Så må I jo vurdere hvorvidt I har tillid til at han kan bestride formandsposten på trods af forseelsen. Hvis ikke må en anden stille op. Hvis ingen andre stiller op har I ingen formand.
ktb
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 18/04/2005 14:13

Indlægaf ulla » 18/11/2005 00:47

ktb skrev:Så må I jo vurdere hvorvidt I har tillid til at han kan bestride formandsposten på trods af forseelsen. Hvis ikke må en anden stille op. Hvis ingen andre stiller op har I ingen formand.


I så fald i ingen formand har, så tror jeg faktisk det administartionen der skal varetage èn formands pligter!

Det er jeg sikker på at jeg har læst et eller andet sted! Men jeg kan tage fejl!
ulla
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11/11/2005 17:13
Geografisk sted: Jylland/(Nørrebro)

Indlægaf christian K » 18/11/2005 08:54

Ingen formand er vel det samme som ingen bestyrelse, idet at det plejer at være sådan at foreningen tegnes af formanden og to bestyrelses medlemmer i fælleskab.
Hvis der ingen bestyrelse er, så er i godt på vej til at opløse jeres forening, hvilket vil betyde at i skal sælge jeres ejendom!
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster