Forslag til generalforsamling

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Forslag til generalforsamling

Indlægaf JydeniKbh » 26/02/2006 13:11

Hej

Vi står foran generalforsamling i min andelsforening. Jeg har på eget initiativ indhentet tilbud på udvidelse af vores eksisterende altaner. Jeg har så efterfølgende talt med nogle beboere, som har tilkendegivet at de er interesseret i projektet.

Nu vil jeg jo så stille det som foreslag på generalforsamlingen. Enten som en idé at bestyrelsen skal arbejde videre med eller nedsætte en projektgruppe, som skal arbejde videre med projektet.

Jeg har selvfølgelig brochure samt tilbud liggende.

Mit spørgsmål er så:

Er der nogen der har prøvet tilsvarende, og hvordan udformede I forslaget til generalforsamlingen, sådan det var mest "spiselig" for andelshaverne.

Håber på Jeres hjælp.

Tak
JydeniKbh
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 18/03/2005 10:43

Indlægaf HansL » 26/02/2006 22:29

Du må prøve at forudse, hvilke spørgsmål andelshaverne vil stille, når du fremlægger forslaget. Svarene på spørgsmålene bør indarbejdes i forslaget. De mest almindelige spørgsmål vil være: Kommer huslejen til at stige (dvs du skal have et forslag til finansiering), kan det forventes at kommunen vil godkende projektet, hvor lang tid tager det at få gennemført projektet? Hvilke gener vil det give? osv.

Måske kan du få en repræsentant fra altan-firmaet til at møde op og gennemgå forslaget. Men det skal nok afstemmes med bestyrelsen på forhånd.

Hvis du er heldig at bo i en forening, hvor andelshaverne har tillid til bestyrelsen, vil det være en god idé at få bestyrelsen med på idéen inden forslaget skal fremlægges, og ligefrem få bestyrelsen til at anbefale et ja til forslaget.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron