Generalforsamling

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Generalforsamling

Indlægaf KKK » 15/03/2006 20:28

Hej

Jeg har lige modtaget referat fra generalforsamlingen, og har deri set at vores advokat/ordstyrer vist nok har lavet en fejl.
Der er ikke 2/3 mødt til GF. og der skal stemmes om en vedtægtsændring der kræver dette.
Jeg vil gerne citere ordlyden i referatet. " Ændringsforslaget blev sat til afstemning og blev forkastet med 29 stemmer for og 12 imod. samt 2 hverken for eller imod. Da det kræves at generalforsamlingen for at være beslutningsdygtig til vedtægtsændringer skal have 2/3 af andelene repræsenteret. Der var 43 til stede, men generalforsamlingen er kun beslutningsdygtig med 44 stemmer"
Jeg mener at der skal foretages en ekstraordinær GF. i sådan en situation hvor så forslaget kan blive vedtaget/forkastet ved simpelt flertal. Hvad mener i? :smile22:
KKK
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3/03/2004 15:03

Indlægaf zuma » 16/03/2006 09:51

Uanset hvad så blev forslaget forkastet, og da der ikke var 2/3 af de tilstedeværende, der stemte for forslaget, så er en ekstraordinær GF ikke noget alternativt - i hvert fald ikke efter vores vedtægter, men måske jeres siger noget andet :smile22:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster