Lovlig varsel

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Lovlig varsel

Indlægaf Korkia » 25/04/2006 10:44

Vi står og skal have general forsamling om 14 dage fra i dag (den 9. maj) og jeg kan se at vi ikke har fået nogen indkaldelse endnu. Så mit spørgsmål går ganske kort på, om indkaldelsen skal være modtaget 14 dage før general forsamlingen eller afsendt 14 dage før general forsamlingen.

Men så igen, hvis indkaldelsen ikke kommer i morgen, så er general forsamlingen ikke lovlig indkaldt og så er det jo ligegyldigt. Hvad vil så være bedst, at indkalde til en ny og senere general forsamling eller have først punkt på dagsordenen til at være lovliggørelse af den indkaldte general forsamling?
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Indlægaf zuma » 25/04/2006 13:26

Det er min vurdering, at fristen skal regnes fra kundskabstidspunktet, ellers giver det ikke mening :smile22:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Akkarin » 4/05/2006 10:46

zuma skrev:Det er min vurdering, at fristen skal regnes fra kundskabstidspunktet, ellers giver det ikke mening :smile22:


Enig - Indkaldelsen skulle have ankommet den 25. april til en GF sat til den 9. maj.
For nemheds skyld, lad os tage indeværende måned: GF eksempelvis sat til den 18. maj medfører, at indkaldelse skal udsendes med post den 3. maj (efter min bedste overbevisning), således at indkaldelsen er kommet til kundskab den 4. maj, dvs. 14 dage før.
Akkarin
Novice
Novice
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 4/05/2006 10:16


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster

cron