Ændring af forslag på generalforsamlig

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Ændring af forslag på generalforsamlig

Indlægaf Taue » 5/05/2006 19:16

Hejsa!

Jeg var forhindret i at deltage på vores seneste generalforsamling, men havde givet en fuldmagt til en anden beboer, med specifikke angivelser af hvad jeg ville stemme til de fremsatte forslag. Der var ikke tale om en generalfuldmagt.

Et forslag til ændringer af vedtægter kunne ikke opnå flertal og jeg var også modstander af forslaget. Under generalforsamlingen forhandles nogle væsentlige ændringer, og det ændrede forslag bliver efterfølgende vedtaget. Er den procedure i orden? Det ændrede forslag var ikke annonceret på behørig vis jf. vedtægterne og da alle andelshavere ikke var tilstede mener jeg ikke at forslaget burde være blevet behandlet?

Mvh. Taue
Taue
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 25/03/2006 17:05

Re: Ændring af forslag på generalforsamlig

Indlægaf aratan » 6/05/2006 11:19

Taue skrev:Hejsa!

Jeg var forhindret i at deltage på vores seneste generalforsamling, men havde givet en fuldmagt til en anden beboer, med specifikke angivelser af hvad jeg ville stemme til de fremsatte forslag. Der var ikke tale om en generalfuldmagt.

Et forslag til ændringer af vedtægter kunne ikke opnå flertal og jeg var også modstander af forslaget. Under generalforsamlingen forhandles nogle væsentlige ændringer, og det ændrede forslag bliver efterfølgende vedtaget. Er den procedure i orden? Det ændrede forslag var ikke annonceret på behørig vis jf. vedtægterne og da alle andelshavere ikke var tilstede mener jeg ikke at forslaget burde være blevet behandlet?

Mvh. Taue


Der er så vidt jeg ved ikke noget til hinder for at et forslag modificeres ved at der på generalforsamlingen fremsættes et ændringsforslag som ændrer på ordlyden i det fremsatte forslag. Hvor langt væk fra den annoncerede tekst man kan gå er så et godt spørgsmål, men hvis der er tale om en tilretning nærmere end et nyt forslag så ville jeg mene at det var i orden. I første omgang er det vel så op til dirigenten om han vil tillade ændringsforslaget.

Mvh,

carsten
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster