Spørgsmål vedr. fuldmagt

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Spørgsmål vedr. fuldmagt

Indlægaf Korkia » 26/06/2006 22:00

Har et spørgsmål omkring reglerne for fuldmagt. Vedtægterne for vores forening siger:
"En andelshaver kan give fuldmagt til et myndigt husstandsmedlem eller en anden andelshavere. En andelshaver kan kun afgive én stemme i henhold til fuldmagt"

Min situation er følgende. Jeg har fået en fuldmagt fra vores ovenbo, til en ekstra ordinær general forsamling her på onsdag,. Problemet er bare, at jeg er ikke andelshaver (min kæreste ejer andelen) og jeg ser ikke mig selv som et medlem af vores ovenboes husstand. Så spørgsmålet er om fuldmagten er gyldig, idet jeg ikke syntes at opfylde kravene for at bære hendes fuldmagt.


Vi har tradition for markante meninger og snævre afgørelser til vores forsamlinger, så det kan meget vel ske, at den fuldmagt jeg har, kan blive krævet ugyldig. Skal lige tilføjes, at ovenbo allerede er væk, så der er ikke mulighed for at hun kan udstede en ny,
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Indlægaf zuma » 27/06/2006 08:13

Du har som udgangspunkt ret. En snæver fortolkning af vedtægterne vil medføre en ugyldig fuldmagt, men spørgsmålet om foreningen vil tilsidesætte en sådan fuldmagt pga. en mindre misforståelse.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Korkia » 27/06/2006 11:50

Problemet er, at vi har nogle stykker som sagtens kan være regelryttere, hvis det er til deres fordel.
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Indlægaf zuma » 27/06/2006 11:55

Et myndigt husstandsmedlem behøver vel ikke nødvendigvis relatere sig til overboens lejlighed (hvis man skal prøve at dreje sagen), men kan vel være et husstandsmedlem i foreningen, således at man fra foreningens side har sikret sig, at fuldmagtstager er en, der har interesse i foreningen. En sådan fortolkning kunne prøves.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Korkia » 27/06/2006 12:09

Sandt nok, jeg må se hvad folk siger i morgen. Tror ikke der bliver de store problemer med det, hvis stemmen ikke er udslagsgivende, men tror dog lige, at jeg vil nævne det for vores administrator (som er dirigent) inden forsamlingen.
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron