Kvalificeret eller simpelt flertal?

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Kvalificeret eller simpelt flertal?

Indlægaf Akkarin » 24/09/2007 11:08

OK - jeg er nok overforsigtig her, men jeg skal ud i en forening som er meget striks, så jeg vil være helt sikker før jeg melder noget ud som dirigent. Der er stillet forslag om, at varmtvandsmålerne (ampuller/fordampningsmålere) skal udskiftes til m³ målere. Finansiering via henlæggelser.

Jeg vil tro, man kan vedtage det med simpelt flertal, men vil gerne lige høre Jeres kommentar.

Vedtægtscitat: Væsentlige forandringer af fællesarealer og indretninger af tilbehør kræves 2/3.
Akkarin
Novice
Novice
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: 4/05/2006 10:16

Indlægaf Havshoei » 1/10/2007 10:22

Jeg går ud fra, at der er tale om individuel forbrugsafregning af det varme vand for hver lejlighed.

Hvis varmtvandsanlægget ikke samtidig blive ændret/ombygget, så tror jeg ikke det kan vedtages overhoved! - da der er tale om en en væsentlig ændring i afregningsprincippet (fra afregning af en forbrugte varmemængde til afregning af et volumenforbrug).

Forbrugsafregning med volumenmålere (m3-målere) forudsætter, at der alle steder i systemet er den samme temperatur på det varme vand og at der er minimal ventetid før maksimal temperatur på vandet er opnået.

De nuværende målere må være opsat fordi betingelserne for volumenmålere ikke er opfyldt.
Havshoei
Novice
Novice
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: 2/04/2004 16:03
Geografisk sted: København N


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron