Beslutning om vedligehold på generalforsamling ugyldig?

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Beslutning om vedligehold på generalforsamling ugyldig?

Indlægaf tkiernan » 15/02/2008 06:47

Jeg er usikker på om en beslutning truffet på vores generalforsamling er gyldig.

Jeg var ikke til stede til generalforsamlingen, men ser i referatet at man - uden for dagsorden - har besluttet at godkende udskiftning af to altandøre til en pris af 91,000 kroner. IDette forslag var altså hverken på dagsordenen i indkaldesen til generalforsamlingen - og har heller ikke været omdelt til alle andelshavere. I referatet står det blot under et punkt, som ikke fremgår af dagsordenden, og beskrives som "indkomne forslag til formanden". Er det lovligt? Min modstand mod denne godkendelse skyldes at vi er en meget lille forening (22 små lejligheder) og der er kun opført 2 altaner, øverst oppe, som er betalt af de to andelshavere der har adgang til dem. Det rejser derfor et andet spørgsmål: kan vedligehold af altaner der er opført for de to andelshaveres egen regning, kræves dækket af hele andelsforeningen? Dengang vi gav lov til opførelsen af disse altaner, blev det faktisk understreget at de ikke ville/måtte indebære omkostninger for andelsforeningen - men det gør de altså nu. Så, hvad gør jeg nu?

bedste hilsner,

Thomas
tkiernan
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 5/01/2005 14:26

Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster