Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling

Indlægaf Himself » 30/12/2010 11:56

Hejsa

Vil høre om administrator alene kan indkalde til en ekstraordinær generalforsamling på formandens foranledning eller om jeg skal ud og have 1/3 af andelshavernes underskrifter?

Uddrag af vores vedtægter:
§23.3 Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når en generalforsamling eller flertal af bestyrelsens medlemmer eller 1/3 af andelshaverne eller administrator forlanger det med angivelse af dagsorden.

Baggrunden er en kilden sag i bestyrelsen med en andelshaver som er 3 mdr bagud med sin boligafgift for oktober måned. Personen har ikke vist at han/hun gør noget for at løse sagen ud over: Jeg kontakter banken i morgen. Der sker så ikke mere. Vi i bestyrelsen har snakket med personen 3x og vi får samme ordlyd hver gang. Vores administrator bad os om at ekskludere vedkommende for 3½ uge siden, men jeg ville give personen en ekstra chance. Personen fik faktisk 2½ uge herefter og så ville jeg give personen 3 sidste dage til at få tingene i orden ellers blev vedkommende ekskluderet. Men det ville de andre i bestyrelsen pludseligt ikke være med til. Jeg mener vedkommende har fået frist nok, men de vil prøve at opkræve 2 mdrs boligafgift næste måned. Jeg tvivler på at den holder uden at banken trækker det hele retur og så er det pludseligt 3 mdrs boligafgift der er skyldig. Personen er på kontanthjælp, så at beløbet vokser gør ikke ligefrem situatuionen bedre. Jeg har sagt at de kan prøve dette og går pengene retur som jeg frygter så må de altså være med til at ekskludere vedkommende og vil de ikke det så ville jeg få lavet en ekstraordinær generalforsamling omkring emnet og få personen ekskluderet.
Himself
 

Indlægaf Himself » 5/02/2011 10:58

Må gerne slettes, når man ikke får svar.
Himself
 


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster