Gyldighed af fuldmagter

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Gyldighed af fuldmagter

Indlægaf Himself » 12/04/2011 21:02

Vi har generalforsamling om 14 dage. Vi har et forslag på dagsordenen, hvor vi skal stemme om renovering af vores faldstammer. Så vi vil jo være sikker på at have stemmer nok. En af vores andelshavere er på ferie på Malta, og kommer først hjem d. 30 april. Altså efter generalforsamlingen. Det tager 5-6 hverdage at sende et brev derned med en fuldmagt til underskrivelse, og det samme retur. Så det kan vi ikke nå. Hvad er gyldigt som fuldmagt? Hun er en ældre kvinde, og det nemmeste ville jo være en fax, men er ikke sikker på at hun kan finde ud af det. Er det lovligt at sende en fuldmagt til mig via sms, hvis der står de korrekte oplysninger i og det kan bekræftes at det er hendes nummer?

:smile8:
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Indlægaf Løvendahl » 13/04/2011 04:37

Ring hende op, når I skal stemme på generalforsamlingen. Hvis der er medhør på telefonen, så kan alle høre hendes stemme.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf Himself » 13/04/2011 08:14

Løvendahl skrev:Ring hende op, når I skal stemme på generalforsamlingen. Hvis der er medhør på telefonen, så kan alle høre hendes stemme.


Skal hun så sige at hun giver sin fuldmagt til mig, og så er det det?
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Indlægaf molan » 24/08/2011 09:36

Der er ingen regler for hvordan en fuldmagt skal videregives, mundtlig er sådan set nok i princippet. Problemet er hvordan du 1. kan legitimere det over for generalforsamling 2. bevises det efterfølgende.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron