Ændring af boligafgift

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Ændring af boligafgift

Indlægaf Mnsolg6000 » 6/05/2015 20:57

Min forening er stiftet i 2007, da daværende udlejer ville sælge ejendommen. Ifm stifelsen blev boligafgiften fastsat ud fra den husleje man betalte som lejer.
Da vi ved stiftelsen ikke havde indsigt i de andres huslejer var det ikke noget der optog så mange tanker - men da jeg sidste år forsøgte at sælge min andel samtidig med at en anden andelshaver havde sin til salg, blev jeg opmærksom på en skævhed i boligafgiftens størrelse. Jeg har herefter fået at vide at dette skyldes at huslejen ikke har været ens for sammenlignelige lejligheder ved stiftelsen.
Jeg fik på daværende tidspunkt indsigt i tallene for de enkelte boliger - og kan fortælle at der er over 300 kr til forskel pr. år pr. kvm på dem der betaler mindst og dem der betaler mest.

Mit spørgmål er derfor om ikke vi kan ændre dette på generalforsamlingen når vedtægterne giver adgang hertil - eller om det vil falde ind under mindretalsbeskyttelse??
Mnsolg6000
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6/05/2015 20:45

Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron