Referat

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Referat

Indlægaf Swaco » 9/06/2004 16:00

Hvad gør man når referatet er blevet smidt væk, jeg mener det som bestyrelsen og diregenten har under skrevet.
problemet er at der er skrevet noget i vores referat som ikke har været nævnt på generalforsamlingen, jeg har så bedt om at se dette referat men de siger det er smidt ud :smile3:
Hilsen Swaco
Swaco
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 1/02/2004 16:24

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 9/06/2004 18:09

Hvis ingen længere har en kopi af referatet bør der skrives et nyt. Mon ikke der kan findes et eksemplar hos en af andelshaverne.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Swaco » 9/06/2004 18:40

Admin. Jens Arentoft skrev:Hvis ingen længere har en kopi af referatet bør der skrives et nyt. Mon ikke der kan findes et eksemplar hos en af andelshaverne.


Jo der findes en en hos alle, men det er det som bestyrelsen og diregenten har underskrevet, der ikke findes mere det er jo nok fordi de har lavet om på referatet!!! som jeg husker det
Hilsen Swaco
Swaco
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 1/02/2004 16:24

Indlægaf HansL » 9/06/2004 22:23

Var det ikke en ide at præsentere for bestyrelsen en af de kopier af referatet, som findes hos andelshaverne, og så bede om bestyrelsens og dirigentens underskrifter? Hvis de ikke vil skrive under, eller hvis andelshaverne i øvrigt er uenige i referatets indhold, giver vedtægterne mulighed for at forlange en ekstraordinær generalforsamling afholdt og dér fremsætte emnet til debat.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Swaco » 11/06/2004 16:43

HansL skrev:Var det ikke en ide at præsentere for bestyrelsen en af de kopier af referatet, som findes hos andelshaverne, og så bede om bestyrelsens og dirigentens underskrifter? Hvis de ikke vil skrive under, eller hvis andelshaverne i øvrigt er uenige i referatets indhold, giver vedtægterne mulighed for at forlange en ekstraordinær generalforsamling afholdt og dér fremsætte emnet til debat.


Hansl
det dur jo ikke at gå til bestyrelsen det er jo dem som nævnt der har ændret referatet til fordel for andre,
så vi skal måske siget at genneralforsamlingen er ugyldig og indkalde til nyt
Hilsen Swaco
Swaco
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 1/02/2004 16:24

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 11/06/2004 21:27

Generalforsamlingen bliver ikke ugyldig blot fordi der foreligger 2 udgaver af referatet.

Det udsendte referat er det som andelshaverne kan henholde sig til.
Hvis bestyrelsen har skrevet en ny udgave som efterfølgende er blevet væk kan jeg ikke se at der er noget problem. Ingen kan jo finde det "forkerte" referat :smile3:
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Swaco » 12/06/2004 19:42

Admin. Jens Arentoft skrev:Generalforsamlingen bliver ikke ugyldig blot fordi der foreligger 2 udgaver af referatet.

Det udsendte referat er det som andelshaverne kan henholde sig til.
Hvis bestyrelsen har skrevet en ny udgave som efterfølgende er blevet væk kan jeg ikke se at der er noget problem. Ingen kan jo finde det "forkerte" referat :smile3:


nu vil jeg blodt lige sige at det er det rigtige referat der er blevet smidt væk,
Hilsen Swaco
Swaco
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 1/02/2004 16:24

Indlægaf HansL » 12/06/2004 23:27

Det lyder mærkværdigt.

Jeg forstår det således, at bestyrelsen har:
1) Udarbejdet et (udkast til) referat, som de ikke har skrevet under. Dette er uddelt til andelshaverne.
2) Efterfølgende har de udarbejdet en endelig udgave af referatet, som de har underskrevet og som er blevet væk.

Hvis dette er korrekt, bør andelshaverne forlange, at bestyrelsen gentager trin 2 i ovennævnte proces, herunder at det underskrevne referat uddeles. Alternativt (som jeg tidligere foreslog) at det allerede uddelte referat underskrives.

Derfor mener jeg stadig, hvad jeg tidligere skrev. Og hvis bestyrelsen ikke viser samarbejdsvilje, så foreslår jeg stadig, at andelshaverne forlanger en ekstraordinær generalforsamling, hvor I fremsætter de forslag, der er nødvendige for at få tingene bragt i orden. Om nødvendigt kan I jo foreslå en ny bestyrelse.

Det var om processen. Og den dag I står med et underskrevet og gyldigt referat i hånden, skal I naturligvis også gøre indsigelse, hvis I er uenige i referatets indhold. Prøv først mundtligt, dernæst skriftligt, og hvis det ikke hjælper, så må der en generalforsamling til.

Husk: Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. Hvis man er utilfreds med bestyrelsens arbejde, og det ikke hjælper at henvende sig til bestyrelsen, så er der ikke andet at gøre end at forlange en generalforsamling. Meget mere er der ikke at sige om den sag.

Udover, selvfølgelig, at det kunne være sjovt at høre hvordan sagen ender.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Swaco » 13/06/2004 19:37

HansL skrev:Det lyder mærkværdigt.

Jeg forstår det således, at bestyrelsen har:
1) Udarbejdet et (udkast til) referat, som de ikke har skrevet under. Dette er uddelt til andelshaverne.
2) Efterfølgende har de udarbejdet en endelig udgave af referatet, som de har underskrevet og som er blevet væk.

Hvis dette er korrekt, bør andelshaverne forlange, at bestyrelsen gentager trin 2 i ovennævnte proces, herunder at det underskrevne referat uddeles. Alternativt (som jeg tidligere foreslog) at det allerede uddelte referat underskrives.

Derfor mener jeg stadig, hvad jeg tidligere skrev. Og hvis bestyrelsen ikke viser samarbejdsvilje, så foreslår jeg stadig, at andelshaverne forlanger en ekstraordinær generalforsamling, hvor I fremsætter de forslag, der er nødvendige for at få tingene bragt i orden. Om nødvendigt kan I jo foreslå en ny bestyrelse.

Det var om processen. Og den dag I står med et underskrevet og gyldigt referat i hånden, skal I naturligvis også gøre indsigelse, hvis I er uenige i referatets indhold. Prøv først mundtligt, dernæst skriftligt, og hvis det ikke hjælper, så må der en generalforsamling til.

Husk: Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. Hvis man er utilfreds med bestyrelsens arbejde, og det ikke hjælper at henvende sig til bestyrelsen, så er der ikke andet at gøre end at forlange en generalforsamling. Meget mere er der ikke at sige om den sag.

Udover, selvfølgelig, at det kunne være sjovt at høre hvordan sagen ender.


Så prøver jeg lige igen at skrive,sagens gang det er jo ikke sikker at mit spørgsmål er forstået helt rigtig

Vi havde generalforsamling,referatet derfra har bestyrelsen smidt væk
den referat som de har sendt ud til andelshaverne,indeholder noget som ikke er blevet behandlet på forsamlingen,samt noget er blevet ændret i forhold til det som er stemt om m.m.
Hilsen Swaco
Swaco
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 1/02/2004 16:24

Indlægaf HansL » 13/06/2004 23:21

Hej Swaco.

Jeg tror godt, du kan læse ud af mine tidligere indlæg, hvad jeg mener om den sag. Så jeg vil ikke gentage mig selv endnu en gang.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Hustler » 14/07/2004 01:35

Swaco: Hvis du er uenig i det godkendte referat fra generalforsamlingen, er din eneste mulighed at sagsøge dirigenten/bestyrelsen.
Hustler
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11/07/2004 01:02

Godkendelse af referat på den efterfølgende generalforsamlin

Indlægaf Repo » 14/07/2004 13:21

Du kan tage problemet op på den kommende generalforsamling. Du kan her bede om at få uoverensstemmelserne ført i det nye referat.
Repo
Repo
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 8/07/2004 14:12
Geografisk sted: København


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster