Forslag til ekstraordinær generalforsamling

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Forslag til ekstraordinær generalforsamling

Indlægaf Andelshaveren » 13/07/2004 19:47

Bestyrelsen i min ejendom har indkaldt til endnu en ekstraordinær generalforsamling i forbindelse med et byggeprojekt.

Jeg vil gerne fremsætte forslag, men jeg har erfaring med, at bestyrelsen afviser at medtage andres forslag på dagsordenen i forbindelse med ekstraordinære generalforsamlinger. Er det lovligt?

Hvis ja, hvad skal jeg så gøre?

Mvh.
Ida
Andelshaveren
Novice
Novice
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27/06/2004 19:23

Indlægaf LHK » 23/07/2004 03:42

Nej, det er ikke lovligt, hvis du fremsender forslaget i god tid. Kopier eventuelt dit forslag i tilstrækkeligt mange eksemplarer og del det ud til ALLE andelshaverne, bestyrelsen og administratoren (i god tid, det skal formentlig være en uge eller to før generalforsamlingen).

Mvh, Lasse
LHK
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 17/07/2004 22:05

Indlægaf HansL » 1/08/2004 00:17

Hej Ida,

Det må afhænge af hvad der står i jeres vedtægter. Det normale er, at de, der forlanger en ekstraordinær generalforsamling, skal gøre dette med angivelse af dagsordenen. Det betyder, at der ikke kan tilføjes andre forslag til den dagsorden.

Hvis du har et forslag, som du ønsker behandlet på en ekstraordinær generalforsamling, er du nok nødt til at gå den tunge gang og samle det antal underskrifter, der skal til for at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling, hvor dit forslag så kan behandles. Du kan også, med underskrifterne i hånden, gå til bestyrelsen og foreslå dem at indkalde til en "fælles" ekstraordinær generalforsamling, hvor begge forslag kan blive behandlet på et og samme møde. Det vil være praktisk, så der ikke skal holde to møder.

Det med, at indsende forslag til behandling på en generalforsamling, gælder normalt kun til den ordinære generalforsamling. Men igen: læs vedtægterne.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf LHK » 1/08/2004 20:11

Beklager fejl informationen herfra.. Jeg bemærkede ikke, at det drejede sig om en ekstraordinær generalforsamling. :smile20:
LHK
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 17/07/2004 22:05

Et forsinket mange tak for svarene!

Indlægaf Andelshaveren » 30/09/2004 18:43

Mvh.

Den Forurettigede
Andelshaveren
Novice
Novice
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 27/06/2004 19:23


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron