Ekstraordinær generalforsamling

Om indkaldelser, dagsorden, varsel, lovlighed, beslutningsdygtighed, afstemningsregler m.v.

Ekstraordinær generalforsamling

Indlægaf KKK » 14/03/2005 18:56

Hej
Jeg har lige modtaget indkaldelse til ekstraordinær GF.
I den, mangler der nogle forslag der var fremme på generalforsamlingen.
Det drejer sig om vedtægtsændringer, og vi var ikke 2/3 fremmødte til GF. Så jeg mener at alle forslag til vedtægtsændringer skal med på den ekstraordinære GF lige meget hvor mange stemmer der var for eller imod ved GF. Eller tager jeg fejl?
Venlig hilsen
kkk :smile9:
KKK
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3/03/2004 15:03

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 19/03/2005 19:01

Det kommer an på hvad der står i jeres vedtægter.

http://www.andelsbolig-debat.dk/Normalvedtaegt1988.htm
Normalvedtægten siger f.eks:
§ 27. Stk. 2. Vedtagelse af forslag om:
e. Vedtægtsændringer,
kræver, at mindst 2/3 af medlemmerne er til stede og at 2/3 stemmer for forslaget. Er der mindre end 2/3 af medlemmerne til stede, men stemmer 2/3 af de fremmødte for forslaget, kan der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling. På denne generalforsamling kan forslaget vedtages med 2/3 flertal, uanset antal tilstedeværende medlemmer.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf KKK » 21/03/2005 09:45

Hej igen. :smile8:
Jeg skriver her ordlyden på vores vedtægter.

Forslag om vedtægtsændringer, iværksættelse af forbedringer eller istandsættelsesarbejder, hvis finansiering kræver forhøjelse af boligafgiften med mere end 25% af den hidtidige boligafgift, kan kun vedtages på en generalforsamling, hvor mindst 2/3 af samtlige mulige stemmer er repræsenteret, og med et flertal på mindst 2/3 af ja og nej stemmer. Er ikke mindst 2/3 af samtlige mulige stemmer repræsenteret på generalforsamlingen, men opnås et flertal på mindst 2/3 af ja og nej stemmer for forslaget, kan der indkaldes til en ny generalforsamling, og på denne kan forslaget endeligt vedtages med et flertal på mindst 2/3 af ja og nej stemmer, uanset hvor mange stemmer, der er repræsenteret.

Det er det punkt der siger 2/3 ja og nej stemmer for forslaget der forvirrer mig, så jeg tolker det sådan at man skal have alle forslag om vedtætsændringer med til den ekstraordinære GF.
Venlig hilsen og tak for de mange gode indlæg og svar.
KKK.
KKK
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 3/03/2004 15:03

Indlægaf HansL » 21/03/2005 11:05

Hej KKK,

Din tolkning er ikke rigtig. Det er kun hvis der (citat:) "opnås et flertal på mindst 2/3 af ja og nej stemmer for forslaget" at forslaget skal med på den ekstraordinære gf.

Du tolker det, som om den sætning du har understreget, ikke var med. Men det er den sætning, der gør hele forskellen.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Generalforsamlinger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster