Jeg vil købe hele andelsselskabet, kan jeg det??

Salg af foreningens ejendom for at opnå stor økonomisk gevinst.

Jeg vil købe hele andelsselskabet, kan jeg det??

Indlægaf gertnielsen » 3/02/2013 14:00

Hej alle herinde..

Jeg er formand i et mindre andelsselskab.

Vi har kun 4 andele i alt, og vi er færdige med afdragene på vores realkreditlån først i 2014. Dvs. at herefter skylder vi ikke en krone nogle stedder.

Vi har ved de sidste møder snakket om hvad der sku ske efter 2014, for ligesom at være forberedte og afklarede på hvilken retning vi skal sigte.

De andre 3 andelejere vil gerne sælge, og det er så her jeg kommer ind i billedet.

Min plan er at købe de andre 3 andelsejere ud, så jeg til sidst står med hele selskabet selv, og derefter ophøre andelsselskabet, og omdanne til privat istedet.
Ifølge alle vedtægter og andre dokumenter skulle vi ikke være støttet af staten.

Andelene består af 4 dele, med et stort fællesrum i midten, så jeg vil lægge min nuværende del, sammen med naboen og leje de sidste 2 andele ud som alm. lejligheder.

Ud fra hvad vi har snakket om tidligere vil en anslået købspris på de 3 andele være ca. 500,000kr. og jeg vil ku have en årlig lejeindtægt på ca. 75,000kr + forbrug.

Er der nogle "røde" lamper der begynder at lyse i jeres optik, eller er der andre punkter jeg skal være opmærksomme på? Jeg er klar over at det er meget løst sat op, og med mange manglende detaljer. Men syntes jeg vil sætte mig lidt mere ind i det hele før at jeg begynder at involvere andet fagfolk.

Håber i kan forstå min lille ide..

Mvh Gert.
gertnielsen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12/06/2011 14:30

Re: Jeg vil købe hele andelsselskabet, kan jeg det??

Indlægaf molan » 8/02/2013 14:29

Du kan købe anedelende og nedlægge foreningen ved at sælge som udlejningensejendom til dig selv som ny ejer/udlejer.

Så det kan du godt, af røde lamper er at der at det ikke er problemfrit af være udlejer og at din lejeindtægter er reguleret af noget lovgivning samt at de er skattepligtige, men ellers er det fint nok.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Salg af foreningens ejendom

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron