Salg af tørreloft

Salg af foreningens ejendom for at opnå stor økonomisk gevinst.

Salg af tørreloft

Indlægaf Troels Petersen » 28/06/2018 09:48

Hej allesammen,

Håber der er en, der kan give lidt svar/guides, inden vi skal igang med at opsøge advokater mv. - det skal vi naturligvis på et tidspunkt.

Jeg bor i en lille forening i Kbh NV, hvor jeg er medlem af bestyrelsen, og hvor vi er selv-administrerende.

På en generalforsamling har vi fået lov til at sælge noget af tørreloftet som andelsbolig. På generalforsamlingen blev det besluttet, at det skal sælges til markedspris. Planen er så, at køberen selv skal indrette arealet til lejlighed, og at disse udgifter så kan give vedkommende forbedring ved salget. Vi har indtil videre fået kontakt fra nogle interesserede købere, som er villige til at betale et par hundrede tusinde for tørreloftet.

Vi vil gerne lave en del af fodarbejdet selv, inden vi sender projektet til en advokat - men spørgsmålet er - kan vi godt gøre ovenstående?
Troels Petersen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28/06/2018 09:39

Re: Salg af tørreloft

Indlægaf sfb » 3/07/2018 09:08

hej.
Jeg kender en bestyrelse som nu ikke er meget bestyrelse efter de skulle værre smart og sælge et loft.
Salgsprisen hvordan finder i den . " for er salgsprisen ikke et indskud som er grundlaget for fordeling af alle ind og udgifter" ?
Hvad med vedtægterne ? den dag der skal et nyt tag på ejendommen og ham/hende der nu er ejer af denne måske/måske ikke lovlig andel.
Så se nu at komme op til den Advokat det kan blive en dyr fornøjelse personligt at være gøre det selv advokat.
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Salg af tørreloft

Indlægaf Troels Petersen » 11/07/2018 09:25

Hej sfb,

Tak for dit indlæg.

Der er slet, slet heller ikke tale om, at vi hverken indgår salgsaftale eller lignende, før vi har været igennem en advokat. Det har ingen af os kompetencerne til - det er helt hundrede.

Det er mere et spørgsmål om, at vi gerne vil klædes lidt på inden vi går til advokat. Vi har søgt rundt omkring, og kan ikke finde noget om den situation, hvor vi frasælger loftet i rå stand. Det havde jeg håbet at kunne finde lidt svar på herinde, så vi bare får en lille ide om, hvad det er der rent faktisk påtænkes. Vi har hverken indgået aftaler eller andet.
Troels Petersen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28/06/2018 09:39


Tilbage til Salg af foreningens ejendom

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster