Salg af andelslejligheder efter venteliste

Her kan du spørge andre om deres mening om et andelsbolig-emne. Afstemninger er samlet her for overskuelighedens skyld.

Ønsker du tvungne ventelister

Jeg ønsker ingen ventelister og vil istedet kunne sælge frit
9
24%
Jeg ønsker tvungne ventelister
11
30%
Jeg ønsker frivillige ventelister
17
46%
 
Afgivne stemmer : 37

Salg af andelslejligheder efter venteliste

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 23/02/2003 00:03

Nogle politikere mener der skal indføres tvungne ventelister, men hvad mener du ?
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Apostel.net Administrator » 31/03/2003 21:23

Jeg synes helt klart at det skal være op til hver enkel sælger at bestemme hvad han/hun ville vælge at gøre :smile11:
Apostel.net Administrator
 

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 31/03/2003 21:50

Politikernes hensigt med tvungne ventelister er at sætte en stopper for penge under bordet.

I denne måned har en middagsavis oplyst, at der i 9 andelsboligkøb i København var betalt 60-000-450.000 kr. under bordet.

Det må siges at være massive overtrædelser af andelsboliglovens maksimalprisbestemmelser. :smile5:
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Apostel.net Administrator » 1/04/2003 13:47

Helt enig.
Men burde folk ikke bare ha' lidt mere morale???

Det må da ha' noget med ansvar at gøre :smile42:


Jeg kan godt se at det ville gavne den side af sagen, men jeg er sikker på at der er mange negative sider.

Kan bare ikke komme på nogle lige nu, så jeg vil lige grave efter noget info.
Apostel.net Administrator
 

swalg af andel

Indlægaf aha » 6/07/2003 13:26

Hej alle
Synes at der skulle være tvungne lister , som det er nu er der så megen snyd og bedrag.
De der er så heldige at de har fået en bolig, som oftest ved hjælp af bestikkelse som penge under bordet jo er, sidder på en formue fordi der ikke er boliger nok til folk i København.
Bestyrelserne er ofte bestukket til at lade folk komme foran i køen og ligeledes sker det ofte at par går fra hinanden proforma for at få fat på en lejlighed mere som de så kan sælge og igen flytte sammen.

Dette er alt sammen ting som jeg selv ,mine kollegaer eller venner har været ude for og ikke kun den ene gang.

Hvis I tænker jer om så kan I sikkert også komme i tanke om nogen eller flere der har oplevet de samme ting .

Mvh Joe
aha
 

Svært at bestemme sig

Indlægaf jnwl » 14/07/2003 19:12

Hejsa,

Jeg leder selv efter andel i øjeblikket, og ved at 50-60k under bordet ikke er nok. Dvs. at man åbenbart skal af med en masse penge under bordet for at købe en andel. :smile42:

Tvungne lister ville så fjerne disse sindsyge beløb og det ville være fedt for folk som mig. Men (der er altid et men :smile2: ), det ville også betyde at der ville være ventelister! Og så kan der jo gå mange mange år før man bliver tilbudt noget, og det er jo kun hvis man finder en åben venteliste. Og det ville ikke være fedt for folk som mig.

Pest eller kolera.

det var bare det jeg ville sige..hej!

William
jnwl
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14/07/2003 19:08

Indlægaf Andels And » 5/09/2003 20:58

Politikerne kan opfordre, men må ikke tvinge andelsboligforeninger til at ændre i deres vedtægter.
I vores forening har vi endelig fået interne salg skrevet ind. Det er fairest, synes jeg og bedst for foreningens stabilitet og fremtid. Folk bliver og interesser sig for foreningens daglig drift. :smile11:
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf Thomas Heie Nielsen » 20/03/2005 20:33

Det kommer an på om man ser det med købers eller sælgers øjne.

Køber må KLART have det bedst med venteliste. Hvor der (forhåbentlig) ikke er nogle (sorte) penge under bordet.

Sælger må KLART have det bedst med et "frit salgs marked", hvor priserne jo som bekendt kan ryge helt urimeligt i vejret.

Men jeg syns bedst om ventelister.
Hilsen

Thomas Nielsen
Thomas Heie Nielsen
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 1/03/2004 15:47


Tilbage til Afstemninger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron