Handelsværdi som udlejningsejendomme

Salg af foreningens ejendom for at opnå stor økonomisk gevinst.

Handelsværdi som udlejningsejendomme

Indlægaf 4ndelshaveren » 9/11/2007 13:34

Jeg faldt over følgende artikel i JP, der beskriver hvordan udlejningsejendomme gennem spekulation får en ekstra høj værdi end den, som lejerne har muligheden for at overtage på andelsbasis til markedspris.

http://epn.dk/finans/realkredit_bolig/a ... 161964.ece

Konklusionen må være at AB'erne kan få en langt højere pris ved at likvidere foreningen og sælge til en investor.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf aratan » 17/11/2007 12:08

Det har du utvivlsomt ret i, hvis man kan finde en investor som vil betale markedsprisen for ens ejendom så er der sikkert mange penge at hente.

Så har man dog bare ingen andelsforening længere... Og investoren gør det næppe fordi han synes man er flink, han skal tjene penge på sin investering og de penge kan kun komme fra din husleje. Dvs om det er en fordel for en afhænger af ens tidshorisont, skal man bo der mange år endnu så er det ikke sikkert det er en god forretning samlet set...
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Re: Handelsværdi som udlejningsejendomme

Indlægaf Løvendahl » 26/11/2007 18:45

Det gode onde

Med valuarmetoden og muligheden for frasalg af andelsboliger til en investor, gik der et skår i andelstanken, da andelsboligerne dermed er blevet en udvidet ejerforening. En andelsboligs værdi er komparativ med en ejerboligs. Hvis I vil sikre ”andelstanken” vil det være den bedste idé, at få boligerne vurderet efter valuarmetoden. Dermed ligger boligernes pris klods op og ned ad markedsprisen. En investor skal derfor være en rigtig flottenheimer, som vil betale betydeligt over markedspris for at købe andelshaverne ud. En andelshaver vil jo ikke sælge sin andel, til det han kan få for den til hver en tid (markedsprisen). Kun når der kommer en rigtig flink fyr og tilbyder priser, der gør det attraktivt at flytte, vil andelshaveren sælge sin bolig. Ring endelig, hvis du støder på denne flinke investor, for ham har jeg aldrig mødt endnu!

Med venlig hilsen

Løvendahl
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf moccha » 27/11/2007 01:33

Hvad er dit telefonnummer? Jeg har mødt ham.
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30

Indlægaf Peter » 27/11/2007 10:03

Løvendahl skrev:
[...]valuarmetoden. Dermed ligger boligernes pris klods op og ned ad markedsprisen.


moccha skrev:Hvad er dit telefonnummer? Jeg har mødt ham.


Det skyldes nok, at i den virkelige verden vurderer langt de fleste valuarer under den reelle markedspris. Formentlig er det kun Wismann, der leverer en teoretisk korrekt vurdering. Findes der andre, hører jeg gerne nærmere!
Peter
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 328
Tilmeldt: 15/02/2005 13:20

Indlægaf Løvendahl » 27/11/2007 15:40

Hvem er denne Wismann, og hvad kan han som en almindelig valuar ikke kan? Og hvad er en teoretisk rigtig pris? // Løvendahl
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf aratan » 1/12/2007 13:56

Han hedder Lars Wismann, Wismann Property Consult.

Det er ikke så meget at han kan noget andre ikke kan, de andre kan sikkert godt, men de gør det bare ikke...
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf Løvendahl » 1/12/2007 15:37

Ok, jeg vil huske navnet, tak for det.
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Salg af foreningens ejendom

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron