Andelsbolig - Hvor står man?

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Andelsbolig - Hvor står man?

Indlægaf MicB » 4/03/2008 15:35

Ja jeg har købt en andelsbolig og har fundet flere fejl på den som jeg syntes jeg ikke vil bo i.

Problemmer:

Vi har intet afløb i vores badeværelse. Alt vand fra bad og vask, og alt fra toilettet går igennem en Skurvogns pumpe.. I ved sådan en der larmer, så hver gang jeg trækker ud eller er i bad så kører den pumpe... Der er heller ikke udblæsning i badeværelse = FUGT og start på svamp.... Dem der har lavet den her lejlighed har vist gjort det lidt for hurtigt, og bare sat et badeværelse et sted i lejligheden.

UD over det, så er hele loftet ( Vi bor øverst) isoleret for tæt, så der er absolut intet frisk luft oppe over os, og der for er vores lejlighed konstant fugtig når den ik kan komme af med det fugtige luft og vi har begyndene svamp i hjørner og listerne er næsten væk på vores vinduer da de smuldre..

HVAD kan jeg forlange at de skal betale når jeg har købt denne andelsbolig? Eller står jeg og skal betale det hele selv, for at få denne lejlighed beboelig?

For at få alt det fugt væk i stuen og de andre rum hvor der er små sorte plettet nogen steder, så ville det nemmeste jo være at få et udsugnings anlæg op som skifter luften ud, i stedet for at sku rive hele loftet, og væggene ned for at få isoleret ordentligt....

HVor står jeg i denne sag??

Vi betaler husleje osv. til dem der ejer hele boligen. Men vi har vores egen lille forening os 6 husstande. Men at dem som ejer boligen kan forlange penge for denne lejlighed kan jeg ikke forstå.. I mine øjne må de betale for at den er beboelig...

Bedre kan det vist ikke beskrives :D
MicB
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4/03/2008 14:49

Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron