Hej allesammen,
det er et stykke tid siden jeg har været her, men jeg vil lige spørge nogen kloge hoveder.
Vi er ved at sælge vores lejlighed og har lige modtaget vurderingsrapporten.
Da vi købte den i marts 2007 var det stadig bestyrelsen der foretog vurdering. Nu er det blevet ændret til en ekstern vurderingsmand, og der er en himmel til forskel.
Istedet for at der er 12000 i forbedringer som vi skulle betale dengang, er der nu -48.000 i mangler!!!
Og det er på ting der allesammen var der da vi købte den.
Det er ting som sænkede lofter som vi skal indhente godkendelse for (kan jeg leve med da det burde være en rutinesag at få godkendelsen)
Men der er også ting som manglende fliser i badeværelse og andet for 9000, div. ting i køkkenet for 6000, løse overflader 4000, udførelse af el mangler 5000 kr, godkendelse af emhætte (der fandtes før) etc.
ALLE ting er ting der også var sådan da vi købte den!
Der var endda ting vi påpegede overfor bestyrelsen da vi købte den, som de sagde at vi "bare" skulle ordne!
Jeg forstår virkelig godt ideen med at skifte til en ekstern vurderingsmand, men kan det virkelig være vores problem 100%?
At vi fra den ene dag til den anden mister 48000 kr på vores lejlighed fordi hele foreningen vælger en ny procedure?
Burde der ikke være en eller anden overgang, eller simpelthen at det er foreningen der går ind og dækker forskellen?
En helt anden ting er at han hævder at der skal genetableres et aftræk imellem toilet og køkken, hvilket virker totalt sort for mig. Der er allerede luftkanal i toilettet ud til udenfor, og køkkenet har emhætte til udenfor. Hvad er dog meningen med at etablere luftkanal mellem toilet og køkken? Så man kan lugte ---- i køkkenet?
VH
Lars