Forvirring omkring skattereformen og andelsboligforeninger

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Forvirring omkring skattereformen og andelsboligforeninger

Indlægaf Korkia » 26/02/2009 10:54

Hvis man læser nedenstående artikel

Artikel på epn.dk

får man det indtryk at slutbeskatning af indtægt ved omdannelse af lejeboliger til andele er noget nyt. Er det mig som har misforstået noget, eller har andelsforeninger ikke altid skulle betale slutskat af samtlige solgte lejeboliger når den sidste lejebolig i forening bliver omdannet til andel?

Eller har skattereformen ændret ved noget, så beskatningen ikke kun forekommer ved salget af den sidste lejebolig?

Så vidst jeg kan læse mig til, så havde skattekommisionen et par forslag oppe og vende, i forhold til ændring af beskatning i forbindelse med andelsforeninger. Men jeg kan ikke umiddelbart se, om de forslag er en del af regeringens skattereform?
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 26/02/2009 18:23

Du har ret.

Skatteministeren har afvist at der er et problem
http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1131642.ece
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Repo » 27/02/2009 14:59

Og hvis det står i Ekstra Bladet, så passer det. :smile20:

Men bortset fra det, så har jeg opfattet problemet således at det nye skulle være, at der nu også skal hensættes til skatten selvom den sidste bolig ikke er solgt. Jeg har dog ikke set noget lovforslag om dette, så har kun min viden fra Realkredit Danmark, som blev brugt som kilde.
Repo
Repo
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 8/07/2004 14:12
Geografisk sted: København

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 27/02/2009 17:45

Og hvis det står i Ekstra Bladet, så passer det.

Det er hævet over enhver tvivl :smile1:
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster