Indkrævning af halv husleje efter 3½ år

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Indkrævning af halv husleje efter 3½ år

Indlægaf Sawyer » 3/07/2009 22:31

Jeg ved ikke om jeg har fået placeret dette indlæg i det korrekte forum, men jeg forsøger alligevel:

Vores andelsboligforening har i løbet af året skiftet administration. I den forbindelse er tidligere administrator i færd med at afvikle en række hængepartier de har haft med flere af den store andelsboligforenings medlemmer - og deriblandt os.

Det korte af det lange er, at vi overtog en lejlighed til sammenlægning som var i så elendig stand at der måtte bekæmpes mod skadedyr (vi fandt den med blandt andet dyreekskrementer på gulvet o.l.). Som følge heraf aftalte vi med tidligere administrator, at vi kun hæftede for en halv husleje den måned, hvor de ville trække den anden halvdel fra tidligere ejer.

Aftalen var mundtlig. Vi har sidenhen fundet ud af, at administratorerne havde for vane at indgå mundtlige aftaler for dernæst at glemme disse, men dengang troede vi stadig på det bedste i mennesker der har med vores forening at gøre.

Nu, 3½ år efter, kræver tidligere administrator således gennem den ny administrator at få den resterende halvdel af huslejen fra december 2005 udbetalt - altså stik imod den oprindelige aftale, og meget lang tid efter. Vi forsøger i første omgang at få fat i tidligere administrator og opnå en bekræftelse på aftalen, men en sådan er vi ikke sikre på at få.

Så sad jeg og bladrede forældelsesloven igennem, og her fandt jeg §3 der giver fordringshaver en almindelig forældelsesfrist for fordringen på 3 år. Jeg synes ikke umiddelbart jeg kan få vores påståede gæld til at falde ind under de udvidede frister i §§ 4-14. Ej heller har vi modtaget nogle former for rykkere i mellemtiden.

Har jeg ret i denne antagelse? For det kunne lette mig for en del besvær at skære kravet af som uddateret med forældelseslovens §3.

Mvh,

Sawyer
Brugeravatar
Sawyer
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4/08/2008 19:28

Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster