Fejl på vaskemaskine

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Fejl på vaskemaskine

Indlægaf petergade » 14/09/2009 21:39

Jeg er her til den 1. september flyttet ind i min andelsbolig, hvor jeg har overtaget løsøre, heriblandt en vaskemaskine, til en pris af 0kr. Der står dog i købsaftalen at det skal leveres i brugbar stand.

Da jeg så tidligere idag startede vaskemaskinen, slog HPFI relæet fra. Jeg har prøvet mig frem og fundet ud at det sker når vandmængden når en bestemt grænse og der må derfor være en fejl i vaskemaskinen.

Siden at jeg ikke har betalt noget for løsøre, har jeg så nogen rettigheder mht mit problem? Skal sælger betale for en eventuel reperation? Eller må jeg selv punge ud?

På forhånd tak
Peter
petergade
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12/07/2009 16:29

Mangler i løsøre

Indlægaf Løvendahl » 15/09/2009 12:41

Du skal naturligvis kunne forvente, at maskinen virker, når du køber den. Og så betyder det ikke noget at prisen er 0,-. ellers ville du jo næppe have taget den med i handlen.

Udgangspunktet er aftalen -den skriftlige er bevismæssigt nemmest at forholde sig til, men den mundtlige er heller ikke helt umulig at bevise?

Der er jo en formodning for, at du ikke ville have accepteret aftalen, hvis du vidste, at den ikke virkede, du bør derfor henvende dig til sælger skriftligt og fortælle, at du modregner reperationen i det du ellers skylder ham, eller sender ham regingen for reperationen, fordi han har sagt at den virkede, hvilket ikke passer.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf petergade » 22/09/2009 09:53

Bare for at følge op på det, så fik vi administrator til at tilbageholde vaskemaskinens pris imens vi blev enige om sælger, hvad der skulle ske.

Det eneste problem med det, er at vaskemaskinen er begyndt at virke igen uden problemer. Det er selvfølgelig rart, men jeg er lidt nervøs for at der faktisk er et eller andet galt og det vil ske igen. Men jeg ser ikke rigtigt andre muligheder end at fortælle administrationen at den virker igen og de skal frigive pengene.

/peter
petergade
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 12/07/2009 16:29

Indlægaf Løvendahl » 22/09/2009 21:52

Lav et forbehold i aftalen, så I tager højde for, hvad der skal ske, hvis den ikke virker!
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster