Ekskludering

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Ekskludering

Indlægaf Samson » 8/10/2009 23:15

Vi har i en andelboligforening eksluderet et bestyrelsesmedlem (kassere) pga. et mistillidsvotum og bedt vedkommende om at aflevere foreningens dokumenter og PC indh. regnskaber - netbank m.m.
Vedkommene har slettet alt på computeren, således også foreningens regnskaber for 2009 ind til dato.
Det kan da ikke være lovligt, man aner indtet om hvad der er foregået for ud for det, er der nogen der kan fortælle hvad man gøre i sådan et tilfælde.
Samson
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23/06/2008 15:40

Indlægaf Løvendahl » 8/10/2009 23:47

Kontakt straks jeres bank/banker og få kontoudskrifter på alt indgående og specielt udgående på jeres konti. Hvis I kan se, at han har overført penge til fiktive selskaber, hævet dem selv o. lign. uden grund, bør der indkaldes til ekstraordinær generalforsamling, der så tager stilling til hvilke konsekvenser dette skal have for medlemmet. Hold hovedet koldt og sørg for, at I handler med et klart mandat fra generalforsamlingen, så I ikke får en injuriesag på halsen.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf Samson » 10/10/2009 15:23

Han har ikke villet aflevere foreningens ting til den nye bestyrelse, bla. en regnskabs PC, i den har han slettet alt, samt regnskaberne og et regnskabsprogram og netbank til foreningens bank.
Man hnar nu modtaget den tømte PC og resten kan man så hente ved en advokat på Torsdag, 10 dage efter den ekstraordinære generalf.
Her gav man ham ordre til at aflevere det hele dagen efter, det ville han åbenbart ikke, vores mistillidsvotum bliver forstærket af sådan en opførsel.
Jeg spørger, er det lovligt og hvad kunne man havde gjort.
NB. alle bankkontier er lukket :smile8:
Samson
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23/06/2008 15:40

Indlægaf Løvendahl » 11/10/2009 22:56

Jeg tror ikke at handlemåden er ulovlig, hvis han ikke har begået dokumentfalsk, bedrageri mm. Han har derimod handlet uforenligt med det mandat, som vedtægten har givet har, ved valg til kasser ved generalforsamlingen, og det kan være ansvarspådragende i erstatningsmæssig henseende.
Eks. Hvis vi aftaler at du må sælge min bil for ikke under 100.000,- og du så sælger den for 50.000,- har du jo ikke handlet ulovligt, men erstatningsansvarsopdragende. Kan du se forskellen?
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf Samson » 15/10/2009 23:33

problemet er ikke løst endnu, men det bliver det, vi er nød til at lade revisoren gå det hele igennem og sende regningen videre og komputeren har vi haft en ekspert til at finde alle dokumenter frem der var slettet, så vi løser problemet.
Der er jo også vedtægter der siger at er der nogen der modarbejder foreningens interesser eller gør skade på samme, er man jo uønsket som andelshavere, så den § kan man jo se lidt på, det løser sig nok.
Samson
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23/06/2008 15:40

Indlægaf Løvendahl » 16/10/2009 11:59

Det er godt, at I har paragraffer, som regulerer disse forhold.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Re: Ekskludering

Indlægaf nibi » 7/06/2013 17:06

Løvendahl skriver
P.s. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende.
Ja selvfølge er det interessant Men ”Sif ”skal vi jo nok ikke forvente at høre fra??
Så ja---jeg er den person der blev stemt ud af bestyrelsen efter 14 år som kasser og ekskluderet selvom jeg ikke var andelshaver men kun bebor .
Og hvad er så fakta her i 2013!!!!
”sif” har brugt ca`160,000 til 180,000 kr på at få mig kørt ned! (andelshavernes penge )
”sif” har tabt tre sager ved retten her i Odense og Svendborg
”sif” har politi anmeldt mig for Dokumentfalsk i DAG er jeg blevet FRIKENDT ved retten i Odense og samfundet skal nu betale sagsomkostninger ca`80,000 kr
Men ja—jeg er ikke kørt flad! Der kommer nok en ny sag?
nibi
Novice
Novice
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17/12/2007 19:38

Re: Ekskludering

Indlægaf Samson » 2/07/2013 19:01

Løvendahl skriver, at det er altid interessant at høre hvordan et problem er, eller bliver løst, det er der så en der føler sig forpligtiget til at oplyse dette, vedkommende skriver at man nok ikke skal forvente at høre fra mig i det her sammenhængende, det er helt rigtig, men jeg skylder at fortælle, at det der er kommenteret med her, er løgn.
Det må være en der føler sig truffet,eller har oplevet noget tilsvarende,for det første er der ikke brugt i mellem 160.000 til 180.000 kr. af foreningens penge på at køre sager på nogen som helst, der er, eller skal heller ikke bruges 80.000 kr i sagsomkostninger, det er det regne nonsens.
Man er heller ikke blevet frikendt for dokumentfalsk, retssystemet havde henlagt sagen så den blev forældet, der er ikke en frifindelse.
Jeg savner dokumentation for alle disse beskyldninger, det er heller ikke Sif det drejer sig om, men en andelsboligforening, der er blevet ført bag lyset i flere år.
Konklusionen på hele den her sag, er følgende, da retssystemet lavede en fodfejl og yndskyldte for samme ( dokumentation) ønskede vi ikke længere at føre nogen sag og bad retten om at afslutte den.
Desvære kan den person det drejer sig om, ikke indse at det er slut, man vil slås, det gør vi så, der findes sygdomme, der ikke findes medicin i mod, det må vi så tage til efterretning.
Samson
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 23/06/2008 15:40

Re: Ekskludering

Indlægaf nibi » 7/03/2014 10:07

hej
Sif som nu er blevet til Samson ??
Skriver ::Desvære kan den person det drejer sig om, ikke indse at det er slut, man vil slås, det gør vi så::
Jaså--tre timer i Svendborg Byret så måtte den gode hr. sif/Samson indgå et forlig for at undgå at få en Dom for chikane.i denne som i de andre retssager måtte sif/Samson gå hjem med en kendelse fra retten om at det er ham der betaler alle sagsomkostninger.
Men- men der kommer nok en ny sag????
nibi
Novice
Novice
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 17/12/2007 19:38

Re: Ekskludering

Indlægaf karen 90 » 27/12/2014 22:35

hejsa!
Er denne sag lukket eller er der en sag undervejs ?
Er det Sif/ Samson der skal betale sagsomkostningerne eller er det hans bestyrelse eller andelsforenningen ?
karen 90
karen 90
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 26/12/2014 12:14

Re: Ekskludering og chikane?

Indlægaf ellipse » 25/06/2015 15:46

Hej Jeg ville høre om det er muligt om man kan gøre et eller andet ved at en andelsbestyrelse laver chikane imod en.. helt vildt..

Det hele startede sidste år med at jeg havde restance og ville blive smidt ud... den gik til byretten og alt var betalt, men twisten var om de havde overholdt de gældende regler vedr. at fra jeg får informationen til betalingen og den havde de ikke overholdt... så den vandt jeg i byretten... de ankede den dog til Østerlandsret og tabt denne også... jeg har fra starten af sagt det er ren chikane og det har jeg både skrevet til deres advokat den gang... det er vel 4 månder siden nu...

Så for jeg gudhjælpermer et brev fra dem her d. 9 Juni om at de ikke mener jeg bruger lejligheden nok ifg. §3 vedtægter og de er så forpligtet til at udsætte mig af lejligheden. (fuldstændig hurribel)

Hvad kan man gøre når man bliver chikaneret på det groves af denne forening og hvordan skal jeg forholde mig...Den gang sagde de, at al kontakt skulle gå igennem deres advokat... og jeg har nu skrevet at de skal ikke bare dumpe et brev ind ad min brevkasse på den måde og henviser til deres tidligere udtalelser om at det skal gå igennem deres advokat. jeg har selvfølgelig skrevet at denne opførsel er en skænsel og nu skal denne hetz ophører...

Sidste gang kontaktede jeg en advokat og det kostede mig 15000.kr skal jeg nu til at miste endnu engang pengene...

Hvad syntes du jeg skal gøre eller kan gøre... vi har ingen twist om betalinger, men nu er det brugsretten de peger på
ellipse
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25/06/2015 15:26

Re: Ekskludering og chikane?

Indlægaf molan » 26/06/2015 08:45

ellipse skrev:Hej Jeg ville høre om det er muligt om man kan gøre et eller andet ved at en andelsbestyrelse laver chikane imod en.. helt vildt..

Det hele startede sidste år med at jeg havde restance og ville blive smidt ud... den gik til byretten og alt var betalt, men twisten var om de havde overholdt de gældende regler vedr. at fra jeg får informationen til betalingen og den havde de ikke overholdt... så den vandt jeg i byretten... de ankede den dog til Østerlandsret og tabt denne også... jeg har fra starten af sagt det er ren chikane og det har jeg både skrevet til deres advokat den gang... det er vel 4 månder siden nu...

Så for jeg gudhjælpermer et brev fra dem her d. 9 Juni om at de ikke mener jeg bruger lejligheden nok ifg. §3 vedtægter og de er så forpligtet til at udsætte mig af lejligheden. (fuldstændig hurribel)

Hvad kan man gøre når man bliver chikaneret på det groves af denne forening og hvordan skal jeg forholde mig...Den gang sagde de, at al kontakt skulle gå igennem deres advokat... og jeg har nu skrevet at de skal ikke bare dumpe et brev ind ad min brevkasse på den måde og henviser til deres tidligere udtalelser om at det skal gå igennem deres advokat. jeg har selvfølgelig skrevet at denne opførsel er en skænsel og nu skal denne hetz ophører...

Sidste gang kontaktede jeg en advokat og det kostede mig 15000.kr skal jeg nu til at miste endnu engang pengene...

Hvad syntes du jeg skal gøre eller kan gøre... vi har ingen twist om betalinger, men nu er det brugsretten de peger på


Hetz og chikane er meget subjektive begreber når der er stærke følelser i spil.

Vi kan ikke kommer med noget fornuftig at sige angående om du har overhold §3 eller ej, du skal forsvare dig hvis de slæber dig til retten og du bør ikke underlader at skrive til dem at du ikke anerkende deres påstand som værende sand - underforsætning af at de ikke rent faktisk har ret, i modsat fald bør du sådan set bare flytte.

Hvis de insisterer kan du ikke undgå at bruge penge på advokat.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster