køb og salg ? på tvangsauktion

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

køb og salg ? på tvangsauktion

Indlægaf ibss » 13/01/2010 18:04

Overskrift i politikken idag!

Hvad er det der skal stå/ ikke stå i vedtægterne om tvangsauktion
ibss
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 24/02/2009 11:46

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 13/01/2010 18:55

http://politiken.dk/tjek/penge/boligoko ... 878759.ece
"For at sikre sig mod tvangsauktion må banken købe andelsbeviset, og det må den ifølge de fleste foreningers vedtægter ikke."

Det vil sige at banken ikke kan byde eller købe på tvangsauktionen, men må overlade til private købere at fremsætte bud.

Man kan derfor vedtage vedtægstændring som siger at panthavere som køber på tvangsauktion kan godkendes som midlertidige andelshavere hvis de videresælger andelen hurtigst muligt.
Problemet med en vedtægtsændring er, at den kan annulleres ved en ny vedtægtsændring. Den sikre løsning for panthaverne er derfor en lovændring, som giver dem tilladelse til at købe på tvangsauktion.

Dommen som er årsag til problemet er omtalt i
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... php?t=2150
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Repo » 13/01/2010 21:17

Repo
Repo
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 8/07/2004 14:12
Geografisk sted: København

Indlægaf prl » 14/01/2010 11:15

Hej folkens

I vores forening skal vi til at gennemgå vedtægterne, og vi vil gerne tage højde for dommen.

Har I et forslag til ordlyden, hvis man ønsker at ændre vedtægterne, så panthaverne får mulighed for pant i andelsbeviset?
Er det brugbart at skrive "panthavere som køber på tvangsauktion, kan godkendes som midlertidige andelshavere, hvis de videresælger andelen hurtigst muligt".

Hilsen Peter
prl
Novice
Novice
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 16/05/2007 14:20

Indlægaf Repo » 14/01/2010 11:22

Hurtigst muligt bør udskiftes med en fast tidsgrænse. F.eks. 6 måneder men med mulighed for at bestyrelsen kan forlænge efter omstændighederne.
Repo
Repo
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 108
Tilmeldt: 8/07/2004 14:12
Geografisk sted: København

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 14/01/2010 12:50

Forslag:
"Panthavere, som køber en andel på tvangsauktion, kan godkendes som andelshavere, men de skal videresælge andelen hurtigst muligt og de må ikke udleje den lejlighed som andelen giver brugsret til."

Så skal man selvfølgelig se hvordan det passer ind i den aktuelle vedtægt.

En fast tidsgrænse kan måske skabe problemer. Hvis man f.eks. fastsætter en tidsgrænse på 6 måneder og den overskrides - hvad skal der så ske? Skal tvangsauktionen annulleres?
Ved at forbyde udlejning vil den manglende lejeindtægt automatisk presse panthaveren til at sælge hurtigst muligt for at undgå den løbende udgift.

Da realkreditinstitutterne i slutningen af 1980´erne havde købt mange ejerlejligheder på tvangsauktion, solgte de mange af dem i bundter til selskaber som udlejede dem tidsbegrænset og senere videresolgte dem. Den situation bør man forsøge at undgå i andelsboligforeninger, hvor der normalt er restriktioner på udlejningsretten.

Jeg har med vilje ikke medtaget udlægshavere i teksten, da det ikke er i andelshavernes interesse at hjælpe inkassokreditorer til at smide dem ud af lejligheden.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf prl » 14/01/2010 13:51

Tak for svarene :smile2:
prl
Novice
Novice
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 16/05/2007 14:20

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 14/01/2010 14:11

Alternativt forslag fra ABF:
http://www.abf-rep.dk/page.asp?objectid=502&zcs=3

"Derfor foreslår vi, at udlånerne i forbindelse med tvangsauktion får mulighed for at kunne overtage en andelsbolig i op til otte måneder. I den periode kan de så forsøge at finde en ny køber. Men vi vil ikke acceptere, at de udlejer boligerne i den periode, ligesom udlånerne naturligvis skal have pligt til at betale de løbende udgifter. Og hvis ikke det lykkes at sælge inden for den periode, må udlånerne sælge boligerne til højestbydende og dermed acceptere eventuelle tab", siger Jan Hansen
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Løvendahl » 18/01/2010 19:45

Jeg har lige lavet en formulering til vores vedtægter som lyder:

Stk. 5. Banker og andre juridiske personer som har erhvervet andelen på tvangsauktion, og som havde pant i andelen før auktionen, kan optages som medlemmer uden at skulle flytte ind i foreningens ejendom, såfremt den juridiske person uden ugrundet ophold sætter andelen til salg efter erhvervelsen.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf Løvendahl » 18/01/2010 19:56

Efter at have læst Jens' forslag, har jeg omformuleret mit til:

Stk. 5. Panthavere eller juridiske personer som har erhvervet andelen på tvangsauktion, og som havde pant i andelen før auktionen, kan optages som medlemmer uden at skulle flytte ind i foreningens ejendom, såfremt erhververen uden ugrundet ophold sætter andelen til salg efter erhvervelsen.

Udlejning reguleres af vedtægterne i de enkelte foreninger, og af hensyn til lighedspeincippet, må der ikke diskrimineres for bestemte grupper.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf Lis » 28/01/2010 19:56

Hej Løvendahl . .

Vil lige fortælle dig, at jeg har haft uendelig megen glæde af ovenstående § 5, - så meget at vores forening holdt EGF i går aftes og vedtog vedtægtsændringen/tillæget. Så tak skal du ha'!!

Nu mangler jeg et par sætninger, som kan bruges til ændring af udlejnings-reglerne i vedtægterne (standard), så de bliver lidt lempeligere end nu.

Med det mener jeg, at det er bedre at leje en usolgt bolig ud end at andelshaver går konkurs pga. f.eks. 2 boliger. Det sidste koster os alle penge.

Vi diskuterede i går aftes, at det skal gøres tilladt i vores forening at udleje i 2 år uden de grunde, der står i vedtægterne. I denne 2-årige periode skal man have sin andel til salg.

Kan/vil du hjælpe med en vedtægtsændring?


Venlige hilsner

Lis
Lis
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 29/08/2009 07:31
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf moccha » 28/01/2010 21:45

Hvis en andelshaver går konkurs, bliver boligen så ikke bare solgt til højestbydende og herefter kan A/B få sit tilgodehavende?
Med mindre I har solidarisk hæftelse, her hos os kommer vi ikke til at miste penge, hvis der er ender går konkurs.
Lidt udenfor trådens emne, tænker bare om det kan hænge sådan sammen i nogle A/B
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30

Indlægaf moccha » 28/01/2010 21:55

Glem det jeg skrev, jeg har vist forsekslet nogle svar. Jeg troede man kunne slette sine indlæg, men desvæære nej.
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30

vedtægter til udtrædende andelsmedlemmers fremleje ved salg.

Indlægaf Løvendahl » 28/01/2010 22:05

Lis skrev:Hej Løvendahl . .

Vil lige fortælle dig, at jeg har haft uendelig megen glæde af ovenstående § 5, - så meget at vores forening holdt EGF i går aftes og vedtog vedtægtsændringen/tillæget. Så tak skal du ha'!!

Nu mangler jeg et par sætninger, som kan bruges til ændring af udlejnings-reglerne i vedtægterne (standard), så de bliver lidt lempeligere end nu.

Med det mener jeg, at det er bedre at leje en usolgt bolig ud end at andelshaver går konkurs pga. f.eks. 2 boliger. Det sidste koster os alle penge.

Vi diskuterede i går aftes, at det skal gøres tilladt i vores forening at udleje i 2 år uden de grunde, der står i vedtægterne. I denne 2-årige periode skal man have sin andel til salg.

Kan/vil du hjælpe med en vedtægtsændring?


Venlige hilsner

Lis


Stk. X.

Udtrædende medlemmer, som har sat deres andel til salg og ikke fået den solgt efter 3 mdr., kan tidsbestemt fremleje andelen i 12 mdr., såfremt den forsat står til salg i fremlejeperioden. Er andelen ikke solgt efter 10. mdrs. fremleje, kan det udtrædende medlem på samme betingelser få forlængelse på yderligere 12 mdrs. fremleje, når perioden udløber. 2 mdr. før den anden periode udløber, kan det udtrædende medlem ansøge om 6. mdrs. yderligere tidsbestemt fremleje, såfremt det udtrædende medlem nu dokumentere, at salgsprisen er i overensstemmelse med markedsprisen, samt at det udtrædende medlem nu sælger gennem en autoriseret ejendomsmægler, ellers kan bestyrelsen nægte yderligere fremleje, som herefter og under samme betingelser gælder 6 mdrs. perioder.


Dette forsalg kunne være en mulighed, det giver ret til fremleje i salgsperioden, men også krav om, at hvis den ikke er solgt inden 2 år, så skal der anvendes ejendomsmægler og salgsprisen skal være i overensstemmelse med markedsprisen. Derefter gives der 6. mdrs. fremleje ad gangen, så bestyrelsen hvert halve år kan kontrollere, at den står til salg til markedsprisen.

Dermed undgår I, at et udtrædende medlem fremlejer tidsubestemt, ved at sætte sin andelsbolig til maksimalprisen på 2.000.000,- selvom markedsprisen ligger på 4-500.000,- Efter 2 års forgæves salg, vil prisen blive reguleret gennem en ejendomsmægler, som nu står for salget.

Var det sådan noget du havde i tankerne?
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf Lis » 31/01/2010 10:38

Hej Løvendahl

Tusind tak, - det var lige præcis sådan en formulering, jeg havde brug for. Den skal erstatte de nuværende regler for udlejning i vores vedtægter. Ihvertfald så længe, der er økonomisk krise.

Vi er en lille foreningen med 6 andele og en ejerlejlighed på toppen af huset. Og pt. er 4 andele + ejerlejl. til salg, alle gennem ejendomsmæglere og til ufatteligt lave priser. Krisen kradser, - gør den!

Jeg er meget glad for dine råd og vejledninger, - som afstedkommer, at selv om vi bor i provinsen, - så er vores lille forening updatede og på forkant med begivenhederne.
Mange tak skal du have!

God søndag til dig!

Lis
Lis
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 29/08/2009 07:31
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Lis » 7/02/2010 09:56

Kære Løvendahl

Vi vedtog på EGF de 2 vedtægstændringer mht. både fremlejeregler samt ophævelse af bopælspligt for panthaver. Så langt så godt, og tak til dig!

Jeg sendte efterfølgende ændringer samt referat fra EGF til den ejendomsmægler, som har andelene til salg i huset, og jeg modtog følgende fra ham:

"Mange tak for tilsendte vedtægtsændring og orientering.
Jeg vil lige råde dig til at lade advokat gennemgå denne vedtægtsændring. Domspraksis i forbindelse med tidsbegrænsede lejemå er at man kun kan udleje tidsbegrænset i en periode. D.v.s. at når en tidsbegrænset lejeaftale er udløbet og man lader denne fortsætte er det ikke længere en tidsbegrænset aftale. Med andre ord, så kan man ikke opsige/få en lejer ud igen medmindre lejren opsiger lejeaftalen selv, hvilket ikke vil være klogt gjort af en lejer hvis lejeren ønsker at blive boende, eller med 1 års opsigelse såfremt det kan dokumenteres at ejer selv skal bruge boligen. Det kan være svært at bevise vhis boligen er sat til sag at man selv skal benytte boligen.
Tag lige en snak med en advokat".
Lis
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 29/08/2009 07:31
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Lis » 7/02/2010 09:58

Hov, så kunne jeg ikke skrive længere i forrige indlæg, så jeg fortsætter her:

Jeg har meddelt ejendomsmægleren, at jeg har sendt hans mail til dig, og vil fremsende dit svar til ham.

Er vi helt forkerte på den?

Jeg ser frem til at høre fra dig - igen!


Venlige hilsner

Lis
Lis
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 29/08/2009 07:31
Geografisk sted: Svendborg

Råd fra ejendomsmægler er motiveret af indtjeningsmuligheder

Indlægaf Løvendahl » 8/02/2010 01:30

Der er intet galt i det jeres ejendomsmægler skriver, han skal jo kunne sælge en bolig, som køber kan flytte ind i med det samme, ellers kan han jo gå glip af en fortjeneste, hvis salget ikke bliver til noget på grund af en besværlig lejer. Var jeg ham vil jeg også sige I skulle lade være, så jeg ikke risikerede at gå glip af en fortjeneste. Jeg ville hellere sikre min egen indkomst end tænke på om sælger havde udgifter i salgsperioden på grund af manglende lejeindtægter.

Til brug for dette henviser han til domspraksis, for at dette ikke kan lade sig gøre og tidsbegrænsningen vil blive tilsidesat. Jeg vil også som ejendomsmægleren tillade mig at henvise til domspraksis, og i modsætning til jeres ejendomsmægler vil jeg komme med eksempler:

Utr. Ø af 11/6 1999 (B 1418-99, Advokaten 1999, Fagligt Nyt nr. 9, side 303). Udlejer var her flyttet sammen med sin kæreste og havde udlejet sin ejerlejlighed tidsbegrænset for 2 måneder. Senere ville udlejer sætte lejligheden til salg. Tidsbegrænsningen blev ikke tilsidesat.

T:BB 1998.167 B omhandler et lejemål, der over en periode på 10 år havde været fremlejet ved forskellige kontrakter. Den sidste fremlejetager anfægtede tidsbegrænsningen, men fik ikke medhold, fordi fremlejegiver kunne dokumentere at han havde haft sæsonarbejde i udlandet, og lejemålet nu var opsagt af ham, fordi han havde fået fast arbejde i Norge.

(så selv 10 års tidsbegrænsninger kan være ganske gyldige – og om salg kan være en gyldig tidsbegrænsningsgrund se følgende dom (red.))

T:BB 2000.11 V, handlede om en ejendom, som udlejer havde opført, og som han havde udlejet, da han ikke havde haft ordentlig tid til at sælge den i forbindelse med jobskifte og flytning til anden landsdel (typisk det der sker, når en andelshaver flytter - red.). Lejemålet var forlænget to gange på lejernes initiativ, da de var interesserede i at købe ejendommen. Med henvisning til at udlejer kendeligt for lejerne hele tiden havde ønsket at sælge ejendommen, fandtes tidsbegrænsningerne tilstrækkeligt begrundet i udlejers forhold.

Når der i ovenstående dom står, at hvis lejer ved, at udlejer fra starten ønsker at sælge ejendommen, så findes tidsbegrænsningerne tilstrækkeligt begrundet i udlejers forhold, hvordan kan jeres ejendomsmægler så sige, at domspraksis siger det modsatte, uden at henvise dertil?

Hvorfor kan jeres ejendomsmægler ikke bare sige, at han er fuldstændig usikker om emnet, men at han mener, at det er en dårlig idé, da det kan komplicere han indtjeningsmuligheder hos jer, og hvis I vil vide mere, må I spørge en advokat!

I burde tænke jer til, at ejendomsmæglerens svar er stærkt motiveret af han muligheder for at tjene penge!

Hvis jeg sidste år spurgte en bankrådgiver i Roskilde Bank om det var en god idé at investere foreningens formue i Roskilde Bank aktier, ville han jo også svare ja, så han kunne tjene gebyrer, apanager mm. til banken.

I må ikke være så blåøjede!
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf Lis » 8/02/2010 08:01

Hej igen!

Tusind tak igen igen til dig Løvendahl, - det er et stort og flot arbejde du har lavet til mig/os.

Jeg havde nøjagtig samme tanke mht. indtjening/ikke indtjening, - men ville være helt 100% sikker på, det ikke skyldtes mine forudfattede meninger om en af Danmarks største ejendomsmæglerkæder, - som i øvrigt udfærdigede alle papirer og var mægler for knap 5 år siden, da vi førstegangskøbere f.eks. købte forkerte kvadratmetre etc., brugte formuer på advokatsalærer, måtte have syn og skøn og priserne slet slet ikke holdt.
Alt sammen ting, jeg har brugt de sidste 5 måneder på at få ryddet op i, hvilket har været fuldtidsarbejde for mig.

Så blåøjede, nej, det må man godt nok ikke være i andelsjunglen, så går det galt, - derfor mit spørsmål til vending hos dig.

Endnu en gang mange tak for al din hjælp!

God dag til dig!


Venlige hilsner

Lis
Lis
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 29/08/2009 07:31
Geografisk sted: Svendborg

Indlægaf Lis » 8/02/2010 11:25

Hej igen Løvendahl

Jeg har sendt svar fra ejendomsmægleren til dig "privat".
Aner ikke, hvordan "privat" fungerer, men mener ikke hans svar egner sig til "offentlig" gengivelse.

Tusind tak igen for al hjælp!

Venlige hilsner


Lis
Lis
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 29/08/2009 07:31
Geografisk sted: Svendborg

Ejendomsmægler er mere interesseret i profit end sælgers kår

Indlægaf Løvendahl » 8/02/2010 15:05

Jeg har læst jeres ejendomsmæglers private svar, som var, hvad jeg havde forventet. Svaret kan summes op i én sætning, hvor han citerer:

”Vedkommende jursit tillader sig alene at så tvivl om mine intuitioner og tager på intet tidspunkt stilling til havd der er det bedste for en andelsboligejer som vil sælge sin andelsbolig.”

Siden ejendomsmægleren åbenbart er den, som tager stilling til, hvad der er det bedste for en sælgende andelshaver, kunne han måske komme med et forsalg til jeres vedtægter, så den sælgende andelshaver tidsbegrænset kan udleje under salget, så sælgeren undgår tab ved, at andelslejligheden står tom? Ejendomsmægleren må jo leve op til sit ord og yde denne gratis service, han ikke tjener penge på. Vil han ikke det, er det salget af andelen og hans fortjeneste derved, som er motivet for hans manglende handlinger.

Han lyder som typen, der alene bruger det argument, at fordi han har arbejdet mange år i branchen, så ved han, hvad der er bedst for sælger, hvilket ejendomsmægleren så bruger til, at feje sælgers idé om at minimerer huslejetab ved fremleje af banen. En præst, der har været 20 år i branchen, kan jo også feje de efterladtes ønsker om salmer ved begravelsen til side ved, at han på grund af sit kendskab til branchen véd, hvad der skal synges til begravelsen.

Set i lyset af domspraksis, har jeg ændret lidt i forslaget til vedtægtsændringen for fremleje i salgsperioden, således at fremlejen sker på fremlejers initiativ. Således accepterer fremlejer at lejeperiodens tidsbestemmelse hviler på det forhold, af lejemålet er sat til salg af sælger, hvorfor dette forhold hos sælger er gyldig grund for tidsbestemmelsen jfr. lejelovens § 80, stk. 3.

Mit forslag hedder herefter:

Udtrædende medlemmer, som har sat deres andel til salg og ikke fået den solgt efter 3 mdr., kan tidsbestemt fremleje andelen i 12 mdr., såfremt den forsat står til salg i fremlejeperioden og fremlejeren accepterer disse forhold før fremlejen. Er andelen ikke solgt efter 10. mdrs. fremleje, kan det udtrædende medlem på initiativ fra fremlejer og samme betingelser få forlængelse på yderligere 12 mdrs. fremleje, når perioden udløber. 2 mdr. før den anden periode udløber, kan det udtrædende medlem på fremlejers initiativ ansøge om 6. mdrs. yderligere tidsbestemt fremleje, såfremt det udtrædende medlem nu dokumentere, at salgsprisen er i overensstemmelse med markedsprisen, samt at det udtrædende medlem nu sælger gennem en autoriseret ejendomsmægler, ellers kan bestyrelsen nægte yderligere fremleje, som herefter og under samme betingelser gælder 6 mdrs. perioder.

Siden jeres ejendomsmægler konstant henviser til en advokat, men ikke kommer med nogen grunde hertil, da det vil sætte hans skråsikkerhed under pres, kan jeg give jer en god grund hertil. En advokat er som professionel rådgiver underlagt et benhårdt professionsansvar, og hvis noget fejler, vil hans ansvar ved at have overset noget blive bedømt benhårdt i retten. Der skal jo være værdi ved at gå til advokat.

Jeres ejendomsmægler henviser ikke til nogen, men så vil jeg foreslå, at I vælger en advokat, som er specialiseret i andels- og lejeret. En som der med baggrund i domspraksis tolkning af loven ikke er bange for at lave vedtægtsbestemmelser og lejekontraktsbestemmeler, der tjener jeres formål, at en fraflyttende andelshaver tidsbestemt kan fremleje sin andel i salgsperioden.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Indlægaf Lis » 8/02/2010 22:50

Hej igen Løvendahl

Vores 1. vedtægtsændring er gældende og vedtaget på generalforsamling.

Men jeg har gemt dit ovenstående forslag, hvis vi skal lave en ændring.

Vores beslutninger skal ingen ejendomsmæglere blande sig i, - overhovedet!

Vi har haft rigeligt med tårnhøje advokatsalærer i vores mini-forening fra en af mægleren anvist advokat (det var mig, der havde x-et navnet ud), og som samarbejder med mæglerfirmaet.

Jeg sender ikke mere til mæglerfirmaet, jeg har nærmest lavet 3. verdenskrig på Fyn i dag. Jeg er en anelse rystet (der skal ellers meget til).

Her bestemmer vi.

Tusind tak for dit store store arbejde og dit engagement.

Hvis jeg senere ændrer vedtægten igen, så melder jeg tilbage til dig.

Mange venlige hilsner

Lis

P.S. Du er superdygtig, og dine argumenter er virkelig gode! Tak du er lige her!
Lis
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: 29/08/2009 07:31
Geografisk sted: Svendborg


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron