betaling af tilgodehavende hos entreprenør

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

betaling af tilgodehavende hos entreprenør

Indlægaf kejser » 12/05/2010 10:09

Jeg er blevet opkrævet et anseeligt beløb for færdiggørelsen af min andelsbolig.
I kontrakten stod at huset skulle leveres i overensstemmelse med kontrakten senest 6 mdr. efter indflytning. De sidste ændringer/reparationer er foretaget sidste år ved denne tid, altså langt over tidsfristen.

Kan det passe at entreprenøren stadig har krav på at få betalingen når de har overskredet tidsfristen!?!????
kejser
Novice
Novice
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19/01/2010 20:30

Indlægaf kejser » 12/05/2010 23:16

sig endelig til hvis jeg skal uddybe!!!
kejser
Novice
Novice
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19/01/2010 20:30

entrepriseret, AB 92 og bankgarantier

Indlægaf Løvendahl » 13/05/2010 13:06

Er entreprisekontrakten udarbejdet efter de almindelige entrepriseretlige regler kaldet AB 92, eller drejer det sig om en totalentreprise, med en hjemmelavet kontrakt?

Umiddelbart har entreprenøren ret til betaling efter kontrakten, ligesom du har ret til at modregne det der ikke er gjort færdigt. Det lugter langt væk af at han er ved at gå konkurs, og derfor vil kradse så mange penge ind som muligt, for at begunstige bestemte kreditorer eller madrassen.

Har du fået de fornødne bankgarantier, som entreprenørens bank stiller til sikkerhed for, at hvis han ikke kan fuldføre arbejder, så betaler banken for at en anden gør det? I så fald var det måske på tide at lade en advokat se på sagen, så du kan få vurderet om i skal rykke entreprenøren elle hæve samarbejdet. I forbindelse med hævelsen er det vigtigt, hvilket retsgrundlag I har udarbejdet entreprisekontrakten efter.
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 4 gæster