Ansvar for ulovligt badeværelse

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Ansvar for ulovligt badeværelse

Indlægaf Dylan » 13/07/2010 10:45

Jeg solgte tidligere på året min andelslejlighed. Tre måneder efter købet henvender køber sig angående badeværelset, hvor han har konstateret, at der bl.a. ikke er lagt vådrumsmembran og badeværelset ifølge mureren ikke er etableret lovligt.

Badeværelset var nyetableret da jeg overtog lejligheden i 2005 og jeg betalte 58.000 kr for forbedringen dengang. Af vurderingsrapporten fremgår det, at byggearbejdet er anmeldt til kommunen og at der er fremlagt bilag på forbedringen.

Hvor står jeg i dennne sag? Er jeg ansvarlig for at badeværelset er korrekt etableret? Jeg har jo haft bestyrelsens og vurderingsmandens godkendelse af forbedringen og skulle i så fald selv uden anledning have brækket gulvet op for at se, om det nu faktisk var i orden.

Mvh
Dylan
Dylan
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12/07/2010 22:26

Indlægaf aratan » 13/07/2010 15:04

din køber gør kravet gældende over for dig. Hvis ikke du er ansvarlig, så gør du kravet gældende over for den du købte af. Hvis ikke kan er ansvarlig går han videre til sin sælger etc. indtil den ansvarlige for det oprindelige arbejde nås.

I dit tilfælde lyder det som om ham du købte af er ansvarlig. Du har solgt et ulovligt badeværelse, det er du ansvarlig for, men du kan gøre krav gældende overfor den som udførte arbejdet.
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf Dylan » 14/07/2010 00:11

Ja, det lyder jo umiddelbart logisk. Et par følgespørgsmål:
- Er der ingen forældelsesfrist på den slags?
- Vil der være tale om to adskilte sager, altså mit ansvar overfor nuværende ejer og den tidligere ejers ansvar overfor mig, eller vil det være én sag, hvor det endelige ansvar søges placeret?
- Har bestyrelses/vurderingsmand intet ansvar i sådanne sager?

Dylan
Dylan
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 12/07/2010 22:26


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron