Ansvar for tidligere ejers forbedringer

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Ansvar for tidligere ejers forbedringer

Indlægaf English » 30/09/2010 12:56

Hej

Der er en masse god information på dette forum, så nu prøver jeg også :smile2:

Jeg boede i en andelsbolig i 5 måneder før jeg blev nødt til at flytte igen.

Jeg (Sælger 2) købte lejligheden af Sælger 1 som havde lavet en del forbedringer på egen hånd, inklusiv badeværelse. Disse forbedringer indgik i vurderingsrapporten som ekstra værdi.

5 måneder senere solgte jeg til Køber 1 og denne gav en mangelindsigelse med 3 punkter, hvoraf 2 er blevet afklaret. Det sidste krav på mangel er at badeværelset ikke er opført korrekt - manglende vådrumsspærre - dvs ingen fliser, men linolium og vådrumsmaling.

Hæfter jeg for forbedringerne i badeværelset, selvom det var den tidligere ejer der udførte det OG det er blevet tilsigtet af et arkitektfirma som udførte vurderingsrapporten både da jeg købte og solgte lejligheden?

På forhånd tak
English
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30/09/2010 11:03

Indlægaf molan » 24/08/2011 11:06

Nu skal du nok lige tænke på om det er et badeværelset/vådrum eller ej.

Et rum hvor der er en lovlig brusekabine behøver ikke være et vådrum. Men et egentlig badeværelse SKAL naturligvis være forsvarlig vådrumsskiret.

I første omgang hæfter du selv for det, men du kan gøre krav gællende overfor for sælger og derefter andelsforening som også har ansvar for at lejligheden var lovlig og ikke prissat for højt (noget de jo har godkendt). Hvis sælger 1, selv har købt andelen af en sælger 0 med samme fejl, kan sælger 1 gøre krav mod sælger 0 osv..
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 7 gæster

cron