Udlejning af andelsbolig - tilbagevirkende lejenedsættelse

Emner om udlejning af andelsbolig, lejekontrakter, lejens størrelse og andelsboligforeningens lejere.

Udlejning af andelsbolig - tilbagevirkende lejenedsættelse

Indlægaf MS » 25/08/2011 15:03

Som så mange andre, har jeg en andelslejlighed jeg ikke kan få solgt. Da jeg påregner at flytte væk fra regionen, overvejer jeg derfor at leje den ud i stedet, evt. fremleje.

Jeg har dog hørt om flere tilfælde hvor lejer/fremlejetager indbringer en sag for lejenævnet ell. lign., med krav om huslejenedsættelse. Det kan efter sigende resultere i, at udlejer/fremlejegiver må acceptere at skulle udleje boligheden til en leje, der ikke dækker omkostningerne (alm. boligafgift + evt. forbrug).

Kan man på nogen måde sikre sig mod, at dette ikke finder sted? Evt. ved tilføjelse i kontrakt? Jeg er ikke interesseret i at tjene penge på at leje min andel ud, men vil blot have dækket mine udgifter.

På forhånd tak!
MS
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25/08/2011 11:25
Geografisk sted: Danmark

Re: Udlejning af andelsbolig - tilbagevirkende lejenedsættel

Indlægaf molan » 25/08/2011 22:35

MS skrev:Som så mange andre, har jeg en andelslejlighed jeg ikke kan få solgt. Da jeg påregner at flytte væk fra regionen, overvejer jeg derfor at leje den ud i stedet, evt. fremleje.

Jeg har dog hørt om flere tilfælde hvor lejer/fremlejetager indbringer en sag for lejenævnet ell. lign., med krav om huslejenedsættelse. Det kan efter sigende resultere i, at udlejer/fremlejegiver må acceptere at skulle udleje boligheden til en leje, der ikke dækker omkostningerne (alm. boligafgift + evt. forbrug).

Kan man på nogen måde sikre sig mod, at dette ikke finder sted? Evt. ved tilføjelse i kontrakt? Jeg er ikke interesseret i at tjene penge på at leje min andel ud, men vil blot have dækket mine udgifter.

På forhånd tak!


Du kan jo på forhånd kontakte lejenævnet og høre hvor meget du må opkræve i husleje og derefter tage en beslutning.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Udlejning og lejere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron