salg med tilbagekøbspligt

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

salg med tilbagekøbspligt

Indlægaf thesimp » 8/11/2012 21:32

Hej

Jeg er endnu en af dem i en andelsbolig, hvor vi ikke må fremleje.
Jeg har fået job i københavn og andelsboligen ligger i holstebro.
vores andelsboligforening har ikke lyst til at få lejere ind, da de har haft en dårlig oplevelse med en lejer. (vi tillod lejer uden om vedtægterne)

jeg har været tæt på at sælge andelsbolig med kæmpe tab (købte start 2007, hvor priserne var høje).
Men da den potentiele køber finder ud af man ikke kan leje boligen ud, har han pludselig ikke lyst til at købe.
For han har ikke lyst til at komme til at stå med en andelsbolig som ikke kan sælges den dag han flytter. (forståeligt nok)

Mit spørgsmål er så, hvis man ikke må leje ud, kan man så fremsælge med tilbagekøbspligt,
så kunne ham her købe boligen i f.eks. 4år og være sikker på at kunne sælge den tilbage til mig efter de 4år,
til den tid kunne markedet jo se anderledes ud...

Mvh Palle
thesimp
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 8/11/2012 21:17

Re: salg med tilbagekøbspligt

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 12/11/2012 17:41

Det vil ikke være en belastning for køber, at få et tilbud fra dig om senere tilbagekøb og derfor vil det f.eks. ikke være i strid med overprisreglerne.

Der skal så aftales en pris og et varsel. Køber vil måske forlange en bankgaranti for at sikre, at du kan opfylde dit tilbud om tilbagekøb.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron