Formandens opgaver?

Om bestyrelsens kompetance, pligter og rettigheder.

Formandens opgaver?

Indlægaf Himself » 5/05/2013 19:14

Hejsa

Vil blot høre om hvad formandens kompetencer er? Syntes det er lidt forskelligt afhængigt af hvor man læser. Må han selv sende skrivelser til beboerer på bestyrelsens vegne m.m. ?
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Re: Formandens opgaver?

Indlægaf molan » 6/05/2013 09:18

Ole skrev:Hejsa

Vil blot høre om hvad formandens kompetencer er? Syntes det er lidt forskelligt afhængigt af hvor man læser. Må han selv sende skrivelser til beboerer på bestyrelsens vegne m.m. ?


Det fremgår af jeres vedtægter hvad jeres formand har af beføjelser, og forskellene kommer af at der findes forskellige vedtægter.

Formanden kan dog ikke sende skrivelser til beboere på bestyrelsens vegne, hvis bestyrelsen forud har modsat sig det - altså han/hun kan ikke overrule bestyrelsen, hvis det er det du er ude i.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: Formandens opgaver?

Indlægaf Himself » 6/05/2013 09:39

Nej taler ikke om at overrule bestyrelsen. Det er f.eks. en besked jeg sendte til viceværten, om noget der ikke blev udført og som han får penge for. Det måtte jeg bestemt ikke fik jeg af vide.
Himself
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 10/02/2011 19:45
Geografisk sted: København

Re: Formandens opgaver?

Indlægaf molan » 6/05/2013 13:01

Ole skrev:Nej taler ikke om at overrule bestyrelsen. Det er f.eks. en besked jeg sendte til viceværten, om noget der ikke blev udført og som han får penge for. Det måtte jeg bestemt ikke fik jeg af vide.


Der er juridisk ikke noget galt i at formanden på forenings vegne tager sig af allerede vedtaget beslutninger, eks. skriver til viceværten og beder denne udføre aftalt arbejde.

Om det så falder i godt jord i forening er en helt anden snak.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Bestyrelsen

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster