Køb af tørreloft

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Køb af tørreloft

Indlægaf jensgad » 16/05/2013 10:10

Hej (beklager at dette er kommet i den forkerte tråd, jeg kan ikke slette indlægget. Det er Adm. velkommen til at gøre, da jeg har dubleret det under et andet emne)

Afblænding og køb af fælles tørreloftareal ovenover 4.sals lejlighed for sammenlægning med indvendig trappe. (byggetilladelse hertil skal indhentes)
Loftshøjden på tørreloftet er ikke tilstrækkelig til godkendt beboelse, men er alligevel interessant for andelshaver.
Rummet er uisoleret og "råt", men påtænkes istandsat og isoleret med nye vinduer af andelshaver.

Jeg går ud fra at købesum samt boligafgift for et areal af denne karakter er en forhandling mellem forening og andelshaver. Men er der nogle retningslinjer?
Bør købesummen eks. baseres på en %del af normal m² pris for at værdien fremadrettet følger udsving i andelskrone?

Er der nogen lov i forhold til maksimalt samlet m², på samme måde som sammenlægning af eksisterende andelsboliger?

Indgår købepris for loftsarelal samt forbedringer herpå i andelshaverens samlede værdi i forhold til salg?

Mvh. Jens
jensgad
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22/04/2013 15:52

Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron