Må jeg det ?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Må jeg det ?

Indlægaf diot » 19/06/2013 22:05

Jeg har fundet en som gerne vil overtage min andelslejlighed og som kender til omstændighederne i vores foreningen.
Vi har ikke haft en bestyrelse i næsten et år.
Kan jeg sælge den eller overdrage den uden at spørge nogen?
Skal jeg tage en vurderingmand?
diot
Novice
Novice
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17/11/2012 23:28

Re: Må jeg det ?

Indlægaf molan » 20/06/2013 08:57

diot skrev:Jeg har fundet en som gerne vil overtage min andelslejlighed og som kender til omstændighederne i vores foreningen.
Vi har ikke haft en bestyrelse i næsten et år.
Kan jeg sælge den eller overdrage den uden at spørge nogen?
Skal jeg tage en vurderingmand?


En andelsforeningen uden bestyrelse bør opløses, idet at det uden drift kun går ned at bakke.

Når det er sagt, så skal det foreligge en godkendelse fra bestyrelse inden gyldigt salg for at det er lovligt, så få dog sammensat en!!!
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: Må jeg det ?

Indlægaf diot » 20/06/2013 14:56

molan skrev:
diot skrev:Jeg har fundet en som gerne vil overtage min andelslejlighed og som kender til omstændighederne i vores foreningen.
Vi har ikke haft en bestyrelse i næsten et år.
Kan jeg sælge den eller overdrage den uden at spørge nogen?
Skal jeg tage en vurderingmand?


En andelsforeningen uden bestyrelse bør opløses, idet at det uden drift kun går ned at bakke.

Når det er sagt, så skal det foreligge en godkendelse fra bestyrelse inden gyldigt salg for at det er lovligt, så få dog sammensat en!!!


Det har du ret i !! Jeg kan få 13,-kr for min lejlighed . Så med mindre jeg fremtryller en bestyrelse, kan jeg ikke komme af med den ?
diot
Novice
Novice
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17/11/2012 23:28

Re: Må jeg det ?

Indlægaf molan » 21/06/2013 08:43

diot skrev:
molan skrev:
diot skrev:Jeg har fundet en som gerne vil overtage min andelslejlighed og som kender til omstændighederne i vores foreningen.
Vi har ikke haft en bestyrelse i næsten et år.
Kan jeg sælge den eller overdrage den uden at spørge nogen?
Skal jeg tage en vurderingmand?


En andelsforeningen uden bestyrelse bør opløses, idet at det uden drift kun går ned at bakke.

Når det er sagt, så skal det foreligge en godkendelse fra bestyrelse inden gyldigt salg for at det er lovligt, så få dog sammensat en!!!


Det har du ret i !! Jeg kan få 13,-kr for min lejlighed . Så med mindre jeg fremtryller en bestyrelse, kan jeg ikke komme af med den ?


Officielt nej, andelsloven sige at bestyrelsen skal godkende køber og salget - som minimum skal en administrator som har fået overdraget bemyndigelse, på bestyrelsen vegne, godkende køber og salget.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: Må jeg det ?

Indlægaf diot » 30/11/2013 15:56

Jeg er flyttet. Ham der gerne vil købe, bor der nu. Vi har lavet en midlertidlig kontrakt på tre måneder. Administrator vil ikke færdiggøre papirerne. Der er stadig ingen bestyrelse. Jeg vil bare så gerne have afsluttet denne sag. Er der et sted jeg kan gå hen ? Kommunen ? En andelsforening der har været uden bestyrelse i snart to år, er det lovligt?
diot
Novice
Novice
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17/11/2012 23:28

Re: Må jeg det ?

Indlægaf biffan2003 » 4/12/2013 13:32

Må man spørge hvad det er for en forening? Umiddelbart ville jeg kontakte kommunen og høre hvad du skal gøre - det kan da ikke passe du ikke kan få lov til at overddrage andelen og jeg mener administrater burde kune bistå handelen.
biffan2003
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14/11/2013 19:01

Re: Må jeg det ?

Indlægaf molan » 5/12/2013 15:35

biffan2003 skrev:Må man spørge hvad det er for en forening? Umiddelbart ville jeg kontakte kommunen og høre hvad du skal gøre - det kan da ikke passe du ikke kan få lov til at overddrage andelen og jeg mener administrater burde kune bistå handelen.


Kommunen kan ikke gøre noget og administrator kan ikke godkende køber i hht. Andelsboligloven.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: Må jeg det ?

Indlægaf diot » 8/12/2013 19:27

biffan2003 skrev:Må man spørge hvad det er for en forening? Umiddelbart ville jeg kontakte kommunen og høre hvad du skal gøre - det kan da ikke passe du ikke kan få lov til at overddrage andelen og jeg mener administrater burde kune bistå handelen.

Jeg vil helst ikke skrive hvilken forening det er.Kun at det er i København. Jeg har fået at vide, at der nu kun er 4 ud at 10 der betaler husleje og at kreditforeningen går ind og dækker ubetalte regninger også løn til administrator. Vi får ikke lov at gå konkurs.Vores forening skal gøres mør, så vi bliver nødt til at tage imod kreditforeningens næste tilbud. Som blandt andet vil betyde, at vi kommer til at hæfte for langt mere, end vores andel. Sådan som vi gør nu.
diot
Novice
Novice
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17/11/2012 23:28

Re: Må jeg det ?

Indlægaf molan » 9/12/2013 13:31

diot skrev:
biffan2003 skrev:Må man spørge hvad det er for en forening? Umiddelbart ville jeg kontakte kommunen og høre hvad du skal gøre - det kan da ikke passe du ikke kan få lov til at overddrage andelen og jeg mener administrater burde kune bistå handelen.

Jeg vil helst ikke skrive hvilken forening det er.Kun at det er i København. Jeg har fået at vide, at der nu kun er 4 ud at 10 der betaler husleje og at kreditforeningen går ind og dækker ubetalte regninger også løn til administrator. Vi får ikke lov at gå konkurs.Vores forening skal gøres mør, så vi bliver nødt til at tage imod kreditforeningens næste tilbud. Som blandt andet vil betyde, at vi kommer til at hæfte for langt mere, end vores andel. Sådan som vi gør nu.


Jeg vil anbefale at I under ingen omstændigheder går med til at hæfte for mere end med jeres andele, uanset hvad - det vil i øvrigt kræver enstemmighed.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 6 gæster