Dyneløfteri

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Dyneløfteri

Indlægaf hkh » 15/07/2013 16:02

Jeg har et spørgsmål omkring hvordan jeg bedst forholder mig, jeg har fået et brev fra vores boligforening,
de mistænker mig for at udleje min bolig! En venninde flyttede ind til mig, så der kom 2 navne på postkassen, det gik ikke så godt og jeg er der efterfølgende ikke så tit, det er i principet også ligegyldigt, det er vel privat! Jeg har min addresse der sammen med hende og det er mine møbler der er i lejligheden!
Kan det være meningen at jeg skal blotlægge mit privatliv for deres mistanker og dyneløfteri, de har haft fat i hende og høre hvad hun er for en der kommer og går i lejligheden!
Hvad gør jeg, jeg har for et par mdr siden forklaret dem at der ikke er tale om udlejning, men åbenbart for døve øre.
Hvad sker der hvis jeg ikke reagerer på deres brev, hvor de har givet mig en frist til 15 aug til at få bragt tingene iorden?
Hilsen HKH
hkh
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15/07/2013 15:04

Re: Dyneløfteri

Indlægaf molan » 16/07/2013 09:29

hkh skrev:Jeg har et spørgsmål omkring hvordan jeg bedst forholder mig, jeg har fået et brev fra vores boligforening,
de mistænker mig for at udleje min bolig! En venninde flyttede ind til mig, så der kom 2 navne på postkassen, det gik ikke så godt og jeg er der efterfølgende ikke så tit, det er i principet også ligegyldigt, det er vel privat! Jeg har min addresse der sammen med hende og det er mine møbler der er i lejligheden!
Kan det være meningen at jeg skal blotlægge mit privatliv for deres mistanker og dyneløfteri, de har haft fat i hende og høre hvad hun er for en der kommer og går i lejligheden!
Hvad gør jeg, jeg har for et par mdr siden forklaret dem at der ikke er tale om udlejning, men åbenbart for døve øre.
Hvad sker der hvis jeg ikke reagerer på deres brev, hvor de har givet mig en frist til 15 aug til at få bragt tingene iorden?
Hilsen HKH


Hvis du reelt ikke bor det dvs. overnatter der mindst 180 dage om året, så opfylder du ikke din bo pligt og kan ekskluderes - i teorien.

I praksis, er bevisbyrden op til foreningen og med minder de få en privatdetektiv til at registrer din adfærd på egendommen, så står de bevismæssigt meget svært. Der er i praktisk nærmest umuligt at bevises i retten at du har ulovligt fremlejer når du officielt stadig bor der og kommer der en gang i mellem.

Du er ikke forpligtiget til at oplyse om andet, end om du opfylder betingelser for beboelse eller ej og om din sambo er lejer eller samboende - jeres følelsesmæssige og seksuelle forhold er også irrelevant.
Du kan eks. oplyse at du bor der og ikke har en anden bolig hvor du opholder dig (hvis det ellers er tilfældes, eller må du flytte tilbage og evt. bede din veninde flytte) har en samboende som ikke er lejer, og så lade den blive ved det.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron