Forældelsesfrist på forbedringer

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

Forældelsesfrist på forbedringer

Indlægaf LMZ » 15/08/2013 16:26

Jeg har pr. 1/2 2013 solgt min andelslejlighed og er nu blevet kontaktet af køber vedr. lovlighed af badeværelset. Han påstår bl.a. at vådrumsmembranen ikke er ført langt nok ud og er er smurt i et for tyndt lag.

Badeværelset blev opført af tidligere ejer i år 2000 (dvs. for 13 år siden!) og der er foretaget både vurderingsrapport og VVS rapport både da jeg købte og solgte andelen (samme vurderingsmænd begge gange). Jeg fik desværre ikke kopi af dokumentation for udført arbejde da jeg købte lejligheden i 2006 og den tidligere ejer har ikke længere dokumentationen. Den nuværende ejer har ikke efterspurgt dokumentation før 5 måneder efter købet.

Mit spørgsmål er: hvad er forældelsesfristen på forbedringer i badeværelser?

På forhånd tak! :)
LMZ
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7/08/2013 11:15

Re: Forældelsesfrist på forbedringer

Indlægaf sfb » 16/08/2013 16:33

hej
Hvis badværelset er opført ifg. de regler der er beskrevet her http://erhvervsstyrelsen.dk/file/1990/b ... aahuse.pdf på side 34
har køber ingen krav mod sælger
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Forældelsesfrist på forbedringer

Indlægaf LMZ » 18/08/2013 10:30

Tak for svar - det er dog ikke lige det jeg søgte. Mit spørgsmål er, hvor længe kan man stilles til ansvar for forbedringer der er lavet? Tidligere ejer har som sagt ikke længere dokumentationen for det udførte arbejde for 13 år siden og det betyder at der skal ske destruktive arbejder for at konstatere OM der overhovedet er tale om ulovligheder da det drejer sig om skjulte fejl som ikke er dækket af VVS rapporten.
LMZ
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7/08/2013 11:15


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron