Rightfully mine?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Rightfully mine?

Indlægaf MortenRose » 9/10/2013 17:02

Jamen dog. Det var dog dejligt at falde over sådan en side, når nu man er havnet i en situation man ikke selv kan greje.

Egentlig så har nedenstående skriv to dele som jeg ser det. Jeg beskriver dem i hvert fald som så.

1) Vi har solgt vores andelslejlighed pr. 1/4-14 til pålydende andelskrone, vel vidende at ejendommen står over for en mulig andelskrone stigning. Vi var i en situation hvor vi var nødt til at sælge, da vi overfor banken skulle kunne stille garanti for det nye hus vi har købt. Vi solgte i juli og generalforsamlingen hvor andelshaverne skal godkende stigningen er først d. 17 oktober 2013 (altså næste uge). Mit spørgsmål er så, om vi på nogen måde kan gøre krav på en del af denne stigning, selvom vi har solgt, men først flytter ud pr 1/4-14? Der er ingen tvivl om, at vi sagtens kan få mere for vores lejlighed end det andelskronen var da vi solgte.

Det andet er af lidt mere etisk karakter og noget som har påvirket mig meget. Eftersom vores lejlighed har en fin beliggenhed og lav månedlig ydelse, er den meget efterspurgt. Vi har haft mægler på, da det var samme mægler der forestod salget af det projektbyggeri vi har købt. Mægler har fra dag ét han så vores lejlighed sagt, at han 99% sikkert har en køber til vores lejlighed og at vi kan sælge med det samme. Vi trak den dog lidt, da vi kendte andre der var interressede i at købe den. Det endte dog med at vi besluttede at sælge til personen mæglere havde i sit kartotek. Inden vi skrev under på aftalen, oplyste mægler os om, at han var i familie med køber, men at det nærmest var så langt ude i familien, at de ikke kender hinanden. (Jeg kan dog have min tvivl om rigtigheden af historien).
Det viser sig efterfølgende at 3 af de bekendte vi kender og som vi har henvist til mægler med henblik på køb, alle af mægler er blevet mødt med, at den desværre var solgt, hvilket IKKE var tilfældet! Vi havde på daværende tidspunkt ikke underskrevet noget! Jeg kan ikke lade være at tænke, at han har melet sin egen kage ved at holde hemmeligt for os, at han på vores vegne har takket nej til 3 interesserede, for derefter at sælge til familie.
Mit spg er så, er der noget som helst jeg kan gøre ved dette? Han har direkte løjet og samtidigt fået 40.000 kr for det!

Måske jeg mangler nogle detaljer, men du/I er meget velkomne til at bede om yderligere forklaring.

Har nu snust lidt rundt på Facebook og kan se, at mægler har solgt vores lejlighed til hans kones søster!! Jeg er rystet og frustreret!

Vh
MortenRose
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9/10/2013 16:33

Re: Rightfully mine?

Indlægaf sfb » 9/10/2013 18:24

hej
du skal klage til
http://www.de.dk/Om+DE/Klagenævn/
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron