Vedligeholdelse

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Vedligeholdelse

Indlægaf PeterLib » 3/12/2013 22:44

Kære forum.

Når man laver forbedringer i sin lejlighed, øges maksimalprisen herved.
Når foreningen laver forbedringer på sin den fælles ejendom falder egenkapitalen og maksimalpriserne falder.

Det er da lige til at klage til FT's boligudvalg over denne uhensigtmæssige asymmetri.
PeterLib
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 24/08/2005 22:22
Geografisk sted: København

Re: Vedligeholdelse

Indlægaf Paf » 13/06/2020 17:02

Hej herinde. Jeg er ny her og ikke så teknisk, så håber det går. Sorry det blev langt, men jeg er desperat!
Jeg bor i en mindre privat andelsforening. Vi er 8 andele. Jeg flyttede ind i 2014, da var det gamle mennesker, der havde boet her fra start 1994. Vi havde møder, talte om tingene inden de blev vedtaget. Nu er de gamle væk og nye er kommet ind. Beboerne er i dag ældre velstillede landmænd og velstillede parcelhus ejere. De mener, at de har købt en billig bolig og renoverer den fra top til tå ved indflytning. Det er så i orden! Men de overtager fuldstændig magten! De vil ikke se tilbage på det der var, kun frem og de laver deres egne regler! Tre andelshavere, der som jeg, ønskede den oprindelige andels-ide er flygtet væk herfra. Vi fik ikke vedligeholdt vinduer osv. som de andre fik, - af fælleskassen. De nye andelshavere holder sammen og mener de ved bedst!

Nu er et af problemerne, at de nye har fået nye fliser på væg og gulv i baderum. De gamle fliser var revnet i alle huse. (Husene sank efter 5 år) Jeg er den eneste der er tilbage af de, der ønsker andelsideen. Mit badevær. gulv blev dog kun lagt om med enkelte restfliser, jeg havde på loftet og 5 stk, uoriginale fliser til gulvet. Jeg blev sendt op at købe dem hos flisemanden. De har nu skrevet nyt badeværelse i papirerne og en pris på 13.000,-
Fugemassen drysser dog voldsomt efter håndværkedens arbejde. Det er som stift pudder! Jeg gjorde obs på dette, men svaret lyder, at jeg selv er ansvarlig for dette, da det er mit hus!
Jeg må samtidig stoppe mine vinduer til med klude hvert efterår og vinter, mens de andre får nye lister osv. De kan få Primo ud, mens jeg kun må se på! Jeg kan ikke lukke vinduerne, hvis jeg lukker dem om i efterår og vinter!

Jeg fik også en vandskade på terrassen i efteråret 2019, da hele Danmark blev ramt af voldsomt skybrud. Heller ikke dette meldte den valgte bestyrelse til forsikringen! Nu vil de, at jeg selv også skal betale dette. - Igen er det mit hus og mit ansvar, får jeg at vide.

Hvad gør man i disse tilfælde? Jeg har kun nævnt 2 ting, men jeg kunne skrive en bog om andelsideen der smuldrer! Jeg har prøvet advokater, der godt kan se det er ét rod her. At vi egentlig har opløst os selv, men de gider ikke have med det at gøre! Jeg har skrevet til boligministeren, for at gøre ham obs. på at vi mangler en lov over foreninger, så sådan en som jeg kan gå til politiet, når vedtægter og de gode andelsregler ikke følges. Jeg må heller ikke få indsigt. Vi får aldrig kopier af noget som helst! Vi ved ikke engang hvem der er kasserer! Kan det være rigtigt, at man intet kan gøre? Hilsen Paf
Paf
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13/06/2020 11:42


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron