skjulte fejl og mangler

Om etablering, salgsværdi, lovlighed og dokumentation.

skjulte fejl og mangler

Indlægaf kikikaha » 6/05/2014 21:32

Hej,
jeg har et spørgsmål vedr skjulte fejl og mangler. Jeg har lige solgt en andelslejlighed pr 1/5. Jeg solgte lejligheden som jeg købte den for over 6 år siden med sænket loft i stuen, linoleum i køkkenet og savsmuldstapet på stuevæggene.
Køber har revet det sænkede loft og savsmuldstapet ned og linoleumsgulvet op og hævder nu at gulvet og væggene er i ualmindelig ringe stand. Jeg har selv skullet rive noget tapet af en enkel køkkenvæg og af væggene i gangen dengang jeg flyttede ind fordi jeg flyttede et par skabe. Jeg syntes dengang ikke at væggene så speciel slemme ud.
Loftet og køkkengulvet har jeg ikke set endnu.
Hvem skal hæfte og i hvilket omfang? Hvem vurderer hvad der er slid og hvad der er mangel? Bliver slid og mangel modregnet mod hinanden? Ejendommen er jo trods alt fra 30'erne og der er blevet sat et lag tapet over den anden som det nu engang var kutyme. Og jeg har ingen anelse hvornår det sænkede loft blev bygget og linoleumsgulvet lagt...
kikikaha
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6/05/2014 21:04

Re: skjulte fejl og mangler

Indlægaf sfb » 7/05/2014 10:14

hej.
Vi har hos os lige haft en sag som den du beskriver .
Sælger henviste så til en dom afsagt i Østre Landsret d.7 Januar 2013 (9.afd. nr.B-2354--12)
Hvorefter Køber stoppe sagen og selv satte væg og gulve i stand.
Men ellers så er det ved at starte en syn og skøns sag og inden den er på plads kan og må køber ikke fortsætte med sit arbejde, så et halv til et år kan der godt gå inden han kan komme til at bo i sin andel .og du behøver jo ikke at havde travelt.
mvh
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: skjulte fejl og mangler

Indlægaf kikikaha » 24/05/2014 17:53

Kære sfb,
mange tak for svaret. Jeg prøvede at finde dommen men jeg kunne kun se at den er gået tl revision til højesteret. Ved ikke om landsretdommen så ikke bliver offentliggjort fordi der bliver ventet på den allersidste dom?!?
Anyway...
Jeg skrev en høflig og bestemt mail om at jeg ikke umiddlebart havde planer om at betale og at der i så fald burde stoppes med renoveringen indtil vi fandt frem til en løsning.
De har så valgt ikke at gøre yderligere.
Så, mange tak for hjælpen!
kikikaha
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 6/05/2014 21:04

Re: skjulte fejl og mangler

Indlægaf sfb » 25/05/2014 10:23

sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Forbedringer og løsøre i lejligheden

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron