Ulovligt loft

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Ulovligt loft

Indlægaf ditte-liv » 11/07/2014 14:14

Kære alle

Jeg har brug for hjælp. Jeg har købt en andelslejlighed og netop fundet ud af, at der er ulovlige el-installationer oppe under et åbent bræddeloft ude i entreen. Dette er sælger indeforstået med at udbedre for egen regning, således at alt el bliver lovlig. Problemet er, at der er opsat halogen-pære i brædderne, hvor der er tydelige sorte varmemærker udenom. Det blev sat op engang i 90'erne, og der skulle det eftersigende i følge sælger være lovligt, men i dag er det vist ulovligt. Fordi det muligvis var lovligt dengang, vil det så sige, at det er på min regning at få udbedret loftet? Mine håndværkere siger, at det ikke er forsvarligt at sætte dette op igen, så lige meget hvad, åbner jeg op for loftet og fjerner brædderne med halogenene. Men jeg synes jo, det skal være på sælgers regning, da det ikke lovligt idag med halogenpære i et bræddeloft. Hvem skal betale for det?

På forhånd mange gange tak for hjælpen.

Mvh. Ditte
ditte-liv
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11/07/2014 13:57

Re: Ulovligt loft

Indlægaf molan » 14/07/2014 14:03

Hvis det var lovligt på opføringstidspunktet, så har du ingen sag og kan kun håbe på at sælger vil være flink - idet at du ikke har et krav at gøre gællenede.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron