Gamle stofledninger

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Gamle stofledninger

Indlægaf ditte-liv » 11/07/2014 14:19

Hej

Jeg har lige købt andelslejlighed og har derfor haft en elektriker oppe og se på el-installationerne i lejligheden. Han vurderede, at der er beskadigede stofledninger, som skal udskiftes. Dette skriver jeg til sælger, da jeg jo mener, at det må være på hendes regning, men som modsvar får hun en elektriker op, som skriver følgende:

"Svar: Kan ikke vurdere ud fra det vi har kigget på, om de er beskadiget. Dette er ikke ulovligt, dette er slidtage. Lidt lige som, at bilen skal serviceres bør/skal elinstallationen også serviceres en gang i mellem."

Passer dette svar? Er det okay, at der er beskadigede stofledninger, da det er en gammel lejlighed og det derfor er på min regning at få dem skiftet?

På forhånd tak for jeres svar.

Mvh. DItte
ditte-liv
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11/07/2014 13:57

Re: Gamle stofledninger

Indlægaf molan » 14/07/2014 14:10

ditte-liv skrev:Hej

Jeg har lige købt andelslejlighed og har derfor haft en elektriker oppe og se på el-installationerne i lejligheden. Han vurderede, at der er beskadigede stofledninger, som skal udskiftes. Dette skriver jeg til sælger, da jeg jo mener, at det må være på hendes regning, men som modsvar får hun en elektriker op, som skriver følgende:

"Svar: Kan ikke vurdere ud fra det vi har kigget på, om de er beskadiget. Dette er ikke ulovligt, dette er slidtage. Lidt lige som, at bilen skal serviceres bør/skal elinstallationen også serviceres en gang i mellem."

Passer dette svar? Er det okay, at der er beskadigede stofledninger, da det er en gammel lejlighed og det derfor er på min regning at få dem skiftet?

På forhånd tak for jeres svar.

Mvh. DItte


Om der er slidtage skader på dine stofledninger eller ej, kan jeg jo af gode grunde ikke vide, men de er ikke ulovligt at have så længe de er intakt. De er dog gamle og pureøse og går derfor tit i stykker når man piller ved dem. Det er rigtigt at det er dig som står for vedligeholdelsen og regningen, såfremt de ikke var beskadiget da du overtog boligen. Var de beskadiget på overtagelses tidpunktet, er det en skjult fejl eller magel hvorfor reglerne for skjulte fejl og mangler så vil være afgørrende.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron