Fremleje af andelslejlighed og ophævelse af kontrakt

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Fremleje af andelslejlighed og ophævelse af kontrakt

Indlægaf BraT » 21/07/2014 19:31

Jeg er i den uheldige situation at jeg har fremelejet min andelslejlighed i en 2 årig periode.

Det er sådan at fremlejerne har larmet, de omkringboende har klaget over larm fra fremlejerne på alle tidspunkter af døgnet, råben og skrigen og høj musik, der bare blev skruet endnu højere op efter en af de omkringboende havde banket på og bedt dem om at skrue ned - så jeg har modtaget 2 klager fra bestyrelsen og med varsel om min eksklusion fra foreningen. I anden klage stod der at det var sidste advarsel inden eksklusion.

Første gang jeg modtog en klage, gav jeg naturligvis fremlejerne besked om at de skulle overholde foreningens regler omkring god skik og orden og at hvis dette ikke skete skulle de øjeblikkelig finde noget andet at bo i.

De lovede så at overholde reglerne.

Det skete så bare ikke - og så kom der en klage mere fra bestyrelsen.


I følge nedenstående § er jeg så i min ret til, uden varsel at ophæve fremlejekontrakten??



www.familieadvokaten.dk/Emner/755.html - 755 Ophævelse uden varsel - straks ud ! - Lejelovens § 93 under punkt 7.:

“”7. Den syvende situation drejer sig om din opførsel:

Hvis du tilsidesætter dine pligter til at iagttage god skik og orden i ejendommen, eller dine forhold er til ulempe for ejendommen og dens beboere, kan udlejeren ophæve dit lejemål. Du skal dog i forvejen have fået en påmindelse, nemlig om at opføre dig på en anden måde, og det er først, hvis du undlader at rette dig efter den, at du risikerer at ryge ud uden yderligere varsel.”"
BraT
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/07/2014 19:16

Re: Fremleje af andelslejlighed og ophævelse af kontrakt

Indlægaf sfb » 22/07/2014 10:56

hej
Hvis jeg var dig ville jeg finde en bolig Advokat som det første skulle skrive til Bestyrelsen at problemet ville blive løst af ham/hende.
Der er alt for mange huller i lejeloven , et forkert træk fra din side vil komme til at koste dig mange penge og problemer. Som du selv henviser til lejelovens bestemmelser kan din lejer sættes ud her og nu, dertil kommer at du har et krav på at få dine omkostninger dækket, så alt det bøvl med retten og at få sat lejeren ud skal laves af en Advokat som har kendskab.
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Fremleje af andelslejlighed og ophævelse af kontrakt

Indlægaf BraT » 22/07/2014 12:50

Du har helt ret sfb

Jeg har også en aftale med en advokat i morgen....

Så må han overtage sagen...

Jeg er jo slet ikke inde i alle de regler.... er egentlig slet ikke interesseret i at smide lejerne ud.... men bare ikke interesseret i at blive ekskluderet...

Jeg er meget spændt på hvad advokaten siger i morgen..
BraT
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/07/2014 19:16

Re: Fremleje af andelslejlighed og ophævelse af kontrakt

Indlægaf molan » 23/07/2014 10:29

Der er ingen tvivl om at du kan blive ekskludert på det grundlag, sprøgsmåler er hvor meget de ønsker at få dig væk kontra bare at få fred og ro uden ballade.

Det er en betingelse for, at en andelshaver kan udsættes af en andelsbolig med fogedrettens hjælp, at andelshaver er ekskluderet af andelsboligforeningen. Når andelsboligforeningen sender sagen til
fogedretten, skal der vedlægges kopi af bestyrelsens beslutningsprotokol, hvoraf det fremgår, at eksklusion er sket. Det skal kunne læses heraf, hvilke bestyrelsesmedlemmer der har truffet beslutningen. Desuden vedlægges referat af seneste generalforsamling, hvoraf det skal kunne læses, hvem der er medlem af bestyrelsen. Desuden vedlægges kopi af påkravs- og ophævelsesskrivelser samt af foreningens vedtægter.
Udsættelse af andelshavere følger i øvrigt i vidt omfang lejelovens regler, som de er gengivet ovenfor i forhold til udsættelse af lejere.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster