Konstateret ulovligt badeværelse, der har forsaget fugtskade

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Konstateret ulovligt badeværelse, der har forsaget fugtskade

Indlægaf marwin1 » 24/09/2014 21:51

Jeg flyttede ind i min lejlighed tilbage i 2007.
Jeg har i forbindelse med at jeg ville udbygge mit badeværelse, konstateret at det afløb der var monteret ikke er udført efter lovens regler, hvilket jeg kunne se på tegningerne som jeg fik hentet hos kommunen, da der hos dem aldrig har været anmeldt nogen udbygning af wc eller installation af afløb.
Og da jeg fik banket gulvet op, kunne der ses at det har været utæt, da bjælkerne under gulvet var fugtige og mørnede.

Mit spørgsmål går på, hvad jeg gør herfra..
Dækker andelboligforeningens forsikring, eller andelboligforeningen? Hvis ikke, kan jeg så søge den tidligere andelshaver om erstatning, eller skal jeg tage kontakt til min egen indbosforsikring?

Håber på kvalificerede svar.
marwin1
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24/09/2014 21:19

Re: Konstateret ulovligt badeværelse, der har forsaget fugts

Indlægaf molan » 6/01/2015 11:53

marwin1 skrev:Jeg flyttede ind i min lejlighed tilbage i 2007.
Jeg har i forbindelse med at jeg ville udbygge mit badeværelse, konstateret at det afløb der var monteret ikke er udført efter lovens regler, hvilket jeg kunne se på tegningerne som jeg fik hentet hos kommunen, da der hos dem aldrig har været anmeldt nogen udbygning af wc eller installation af afløb.
Og da jeg fik banket gulvet op, kunne der ses at det har været utæt, da bjælkerne under gulvet var fugtige og mørnede.

Mit spørgsmål går på, hvad jeg gør herfra..
Dækker andelboligforeningens forsikring, eller andelboligforeningen? Hvis ikke, kan jeg så søge den tidligere andelshaver om erstatning, eller skal jeg tage kontakt til min egen indbosforsikring?

Håber på kvalificerede svar.


Det er den tidligere andelshaver som skal erstatte ved ulovlige installationer.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: Konstateret ulovligt badeværelse, der har forsaget fugts

Indlægaf hlsune » 21/01/2015 22:03

vil jeg helt sikkert også mene vis det er ulovligt udført arbejde .

Billede
hlsune
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21/01/2015 22:00


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster